Oracle databaser og OSX - erfaringer?
Fra : Storm

Dato : 05-10-03 06:16

Jeg prøver at undersøge om det er muligt at bruge et
cms system på OS X der bygger på en Oracle database.

Når jeg søger synes jeg det ser ud som om det er
muligt hvis det er Oracle 9 og OS X - 10.2.

Er der nogen der har erfaring med det?
Og evt. kan sige, at det ikke er muligt fra Oracle 8?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 07-10-03 21:27

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> muligt hvis det er Oracle 9 og OS X - 10.2.
>
> Er der nogen der har erfaring med det?
> Og evt. kan sige, at det ikke er muligt fra Oracle 8?
Mig bekendt var det en nyhed fra Oracle, da de med 9i pludselig kunne
køre på Mac. Det skyldes naturligvis, at Unix ligger til grund for OS X.

Så uden at du må hænge mig op vil jeg påstå, at Oracle 8 ej kører på
Mac.

Håber det hjalp - ellers er du velkommen på 20312115

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-10-03 08:54

Storm wrote:

> [...]
> muligt hvis det er Oracle 9 og OS X - 10.2.
>
> Er der nogen der har erfaring med det?
> Og evt. kan sige, at det ikke er muligt fra Oracle 8?

Af nyere versioner er det kun Oracle 9 der er tilgængeligt til OS X, og
den version der er til hentning fra Oracle er kun for udviklere med hår
mellem tænderne.

Jeg kunne ikke få det til at virke sidst jeg prøvede. Artikler viser at
det er der andre der kan.

Der findes andre databaser til OS X der er nemmere at have med at gøre.
MySQL og PostgreSQL er oplagte valg - vælg et CMS der tillader friere
valg af database.

--
Thorbjørn

Fra : Storm

Dato : 07-10-03 00:56

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev

> [...]

> Der findes andre databaser til OS X der er nemmere at have med at gøre.
> MySQL og PostgreSQL er oplagte valg - vælg et CMS der tillader friere

Tak til dig og Jens, og undskyld jeg havde ikke set jeres svar, måske fordi
der er lidt kuk i pc'en her.

Jeg har ikke valget, men skal bare finde ud af hvordan - og om.
Nu fik jeg bekræftet hvad jeg havde googlet mig frem til. Oracle 8 er no go.

Det havde ellers været en god følelse at finde ud af af Maccen kunne
noget ingen regnede med den kunne.

Tak for tilbud til Jens, det kan jo være jeg får brug for det.

--
Venlig hilsen Nina