PB 17"
Fra : Peter Ursin

Dato : 06-10-03 17:05

Var lige et ærinde i Fona. Minsandten om de ikke havde en 17" PB alu.
stående.
Første gang jeg har set den "live" - Wow...den er lækker. Virker rigtig
solid, selv tastaturet virker mere solidt en på de "gamle" modeller. Mystisk
dog at Apple ikke har gjort tasturet lidt større, der er jo rigelig plads.
Bare sådan noget som return tasten, den virker lidt lille.
Tænk hvis jeg vandt i Lotto..................

mvh
Peter

Fra : Anders Hedegren

Dato : 06-10-03 20:05

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> dog at Apple ikke har gjort tasturet lidt større, der er jo rigelig plads.
> Bare sådan noget som return tasten, den virker lidt lille.

Faktisk tror jeg det er fordi at touchpad'et helst skal sidde nogenlunde
i midten. Har set en 17" PC notebook hvor der også var nummer-taster til
højre og der sad touchpad'et under space tasten til venstre på
computeren. Det så helt forkert ud. Er glad for Apple har lavet det som
det er. Og ja, den ER bundsolid. Virkelig godt kram.

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-10-03 23:19

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> Det så helt forkert ud. Er glad for Apple har lavet det som det er. Og ja,

"Hvis det ser rigtigt ud, så er det også rigtigt". Var det ikke Ettore
Bugatti, der sagde det? PowerBook har jo et fullsize tastatur, hvad de
almindelige taster angår. Det er piletaster, funktionstaster etc., der
er blevet lidt mindre. Apple kunne naturligvis godt have gjort dem
større på 17" PowerBook. Der er jo plads nok. Men prøv at se på de
pc'er, hvor det er gjort. Ærligt talt, ser det så ikke herrens ud?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 07-10-03 10:28

> [...]
> større på 17" PowerBook. Der er jo plads nok. Men prøv at se på de
> pc'er, hvor det er gjort. Ærligt talt, ser det så ikke herrens ud?

Bugatti var det en cykelmand ?

har lige fået 15" rigtigt dejligt syntes egenligt at tastaturet så lidt
underligt ud iforhold til den gamle 400 mhz G4 PB - men efter at havde
skrevet på det, det er bare lækkert at røre ved !

Men noget jeg håbede de havde rettet på var at man kan bruge zoom
til dem der ikke kender det kan det slås til under "Univeral Access" i
SystemPreferences.. man holder "alt æble +" inde samtidig - så zoom'er
man ind og "alt æble -" så zomm'er man ud igen, rigtig blære ting og
praktisk !
Men bare ikke på PB det skal være + fra det numeriske tastatur ikke +
oven over "p" og "å" de burde lave det så man kunne ændre
genvejen..

Nogen ved måske hvilken fil man skal pille ved ?
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-03 16:04

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Bugatti var det en cykelmand ?

Prøver du at være morsom?
<http://www.autonews.com/files/euroauto/inductees/bugatti.htm>
<http://www.weltchronik.de/ws/bio/b/bugatti/be01947a-BugattiEttore-18810
915b-19470821d.htm>
<http://www.ilcircolino.it/varese/mostre/bugatti/ettorebu.htm>

Så er det på tre sprog.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 07-10-03 16:16

> Prøver du at være morsom?
> [...]

Faktisk ikke, men det var så noget med hjul

Har du kunne få zoom til at virke på din PB ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-03 18:01

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Har du kunne få zoom til at virke på din PB ?

Har aldrig prøvet. Så nærsynet er jeg trods alt ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 07-10-03 20:41

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Men bare ikke på PB det skal være + fra det numeriske tastatur ikke +
> oven over "p" og "å" de burde lave det så man kunne ændre
> genvejen..

Du skal holde fn + Cmd + Alt og så numerisk + (på - tasten) eller - (på
Æ-tasten). Det spiller

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Holm

Dato : 07-10-03 20:56

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Du skal holde fn + Cmd + Alt og så numerisk + (på - tasten) eller - (på
> Æ-tasten). Det spiller

Kanon, tak thomas, har savnet det !!

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Anders Hedegren

Dato : 07-10-03 16:26

> [...]
> større på 17" PowerBook. Der er jo plads nok. Men prøv at se på de
> pc'er, hvor det er gjort. Ærligt talt, ser det så ikke herrens ud?

Faktisk er det jo heller ikke spildplads der er til venstre og højre for
tastaturet, for den har jo nogle helveds fede højtalere. Første gang jeg
tændte for den spildte jeg nær min kaffe da boot-fanfaren lød for første
gang.

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 07-10-03 07:22

Hej

Jeg er selv den lykkelige ejer af en pc 17" og jeg kan kun krydse fingre for
at du vinder i lotto, for det er sku lækkerier. Tasteturet er ikke noget
problem imho.

Held og lotto

Bo