Virtual Pc og OSX antivirus?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 05-10-03 13:19

Hejsa

Jeg anvender virtual pc og ønske at vide om min norton antivirus under
OS X, beskytter også windows-"maskinen"?
Fanger den windåse-vira?

Tak

Thomas

PS: kan se at norton scanner cd'ere som den plejer, selv om disse
anvendes i windows.

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-10-03 14:30

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg anvender virtual pc og ønske at vide om min norton antivirus under
> OS X, beskytter også windows-"maskinen"?

Hej,
Den nye version Norton Antivirus 8 fanger også PC virus. Om den lige vil
kunne scanne VPC imaget tør jeg dog ikke udtale mig om.

mvh
Peter

Fra : Thomas (8260)

Dato : 05-10-03 14:48

> Hej,
> Den nye version Norton Antivirus 8 fanger også PC virus. Om den lige vil
> kunne scanne VPC imaget tør jeg dog ikke udtale mig om.

Konge - det er 9.0 jeg har - så pc vira bliver snuppet.

Det er ikke så meget selv vpc-imaget jeg tænker på - mere hvad der
kommer ind/ud af internettet via VPC. Det er måske det samme?

Thomas

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-10-03 15:27

> Konge - det er 9.0 jeg har - så pc vira bliver snuppet.
Rigtig godt fordi jeg mente nemlig version 9, men fik vist rykket på 8
tasten

> Det er ikke så meget selv vpc-imaget jeg tænker på - mere hvad der
> kommer ind/ud af internettet via VPC. Det er måske det samme?

Når du bruger VPC så mener jeg bestemt at du arbejder på et image hvorpå din
"PC harddisk" ligger. Fx hvis du henter en fil på nettet med VPC så gemmer
du filen på pc'ens C drev (og altså VPC imaget). Den fil du lige gemte kan
du ikke se i OS X.
På den måde mener jeg at for at finde en evt. virus så skal norton scanne
VPC imaget, og det ved jeg ikke om programmet kan.

mvh
Peter

Fra : Jesper

Dato : 05-10-03 16:35

> [...]

> Tak
>
> Thomas
>
> PS: kan se at norton scanner cd'ere som den plejer, selv om disse

Godt nok kan Norton Antivirus 9 scanne for Windows vira men den kan ikke
beskytte din Virtual PC, fordi Windowsmiljøet er lukket og NAV 9 kan
ikke kigge ind i drive containers, der har du brug for et "rigtigt"
Windows antivirusprogram som f.eks. Norton Antivirus 2003.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas (8260)

Dato : 05-10-03 19:13

Tak for hjælpen gutter