Extern HD - byg selv?
Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-10-03 18:19

Hejsa igen kære mac-gruppe.

Nu har jeg endelig skudt windåsen helt. I den forbindelse vil jeg tage
harddisken fra den og anvende som extern til min blærbare mac.

Erfaringer med byg selv?
Virker alle byg-selv-systemer fra pc'verdenen også til mac?
Havde tænkt mig at få fat i et Firewire kabinet. (muligvis med usb)
Spiller det bare på mac'en eller hvordan?

Mvh

Thomas

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 03-10-03 22:33

On Fri, 03 Oct 2003 19:18:40 +0200, Thomas (8260) wrote:

> [...]
> Havde tænkt mig at få fat i et Firewire kabinet. (muligvis med usb)
> Spiller det bare på mac'en eller hvordan?

Hej Thomas

Hvis HD'en er en IDE disk, så skulle den nok kunne virke i et Firewire
kabinet, da alle nye Mac's benytter IDE diske.
(Jeg har dog lidt problemer med en sekundær IDE Disk i min "nye" gamle
PowerMac G3 B&W. )

Med venlig hilsen
Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-10-03 15:56

Kent Wormsdorf <kwormsdorf@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Hvis HD'en er en IDE disk, så skulle den nok kunne virke i et Firewire
> kabinet, da alle nye Mac's benytter IDE diske.

De nye G5'ere benytter ikke IDE diske.

Du kan købe et hvilket som helst kabinet med et Oxford chipset på og
sætte en IDE disk i og så spiller det.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/