Link til ftp-server
Fra : Per Münster

Dato : 26-10-03 17:06

Goddag,

Jeg har sat en til at linke til min ftp-server idet han skal bruge et "rum"
der er passende beskyttet af password og hvortil der kan up-loades.

Det har vi gjort ved at han har indsat et link i sin web-site
(ftp://user@<ip-nummer>)

Men.... Jeg har testet og det fungerer fint, men når han selv gør det, så
får han en fejl og han skal gå i browserens adressefelt og klikke endnu
engang (dog først indsætte useren) for at få lov at angive logon-data -
hvorfor er det sådan?

MVH

Per Münster

Fra : Michael Schaumburg

Dato : 11-11-03 18:59

Hej Per,

Jeg har lige haft samme problem, så vidt jeg kan dømme ud fra din beskrivelse.
Jeg oprettede et antal links til nogle ftp-adresser, vi selv bestyrer. Selv om
jeg ikke tilføjede en slash (/) bagerst, tilføjer IE en sådan og jeg får
"ingen hjemme"-skærmen Det underlige er, at de samme adresser virker fint,
hvis jeg enten klikker på dem i en e-mail, som jeg modtog fra en kollega, og
hvis jeg klikker på browserens refresh-ikon?! Jeg gætter på at det er en bug i
IE?

Hvis jeg finder den eller finder en omvej, skal jeg lade dig det vide..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne