Hvordan laver jeg en hjemmeside så den pas~
Fra : Jan

Dato : 19-10-03 16:26

Hejsa

Har lavet en hjemmeside på www.gab3.dk og den er fin ud på min side, men da
jeg ville se den på svigerfars computer var den helt gal og med mange
scrollbare osv....

Hvordan får jeg ændret den, så den passer til de fleste skærme, eller hvad
gør jeg.

Jan

Fra : Jens Lassen

Dato : 20-10-03 07:15

Jan wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> scrollbare osv....
>
> Hvordan får jeg ændret den, så den passer til de fleste skærme, eller hvad

Årsagen til at du får problemmer med skærmstørrelsen er at du har en meget
højrer skærmopløsning end din svigerfar's.

Hvis du skal sikkre dig at alle kan se den, er den nemmeste måde at lave den
med en skærmopløsning på 1024 * 768, så kan de fleste se den.'

alternetiv skal du lave flere layout, og så finde et script der undersøger
brugerens skærmopløsning.

Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : mig

Dato : 20-10-03 14:41

"Jens Lassen" <jl@cyncrona.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en skærmopløsning på 1024 * 768, så kan de fleste se den.'
>
> alternetiv skal du lave flere layout, og så finde et script der undersøger

Det findes her lige til at kopiere.

http://www.echoecho.com/dk/toolbrowserredirect.htm

Fra : Jan

Dato : 20-10-03 21:47

Skal man så lave alle ens hjemmsider i flere forskellige udgaver og hvordan
gør man lettest det og stadig holder styr på dem osv...

Jan

Fra : Jens Lassen

Dato : 23-10-03 07:15

> [...]
> Skal man så lave alle ens hjemmsider i flere forskellige udgaver og hvordan
> gør man lettest det og stadig holder styr på dem osv...

Hvis du anvender det script der er henvist ovenfor, skal du lave sider i
forskellige størrelse, men hvis du er lidt doven kan du jo nøjes med at lave
en stor og en lille side.
Der en ikke lige nogen nem måde at gøre det på, kun den hårde vej med at ændre
sideopsætningen for alle sider.