Musik hele tiden.
Fra : ps

Dato : 06-10-03 23:38

Kære kloge hoveder;

Kan nogen fortælle hvordan jeg kan få baggrundsmusikken til at køre hele
tiden på websiten, således at den ikke stopper eller starter forfra når man
navigerer rundt på sitet med hyperlinks ?

Jeg har Frontpage 2002.

Mh,

Peter

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 00:16

"ps" <affald62@hotmail.com> skrev :

>Kan nogen fortælle hvordan jeg kan få baggrundsmusikken til at køre hele
>tiden på websiten, således at den ikke stopper eller starter forfra når man
>navigerer rundt på sitet med hyperlinks ?

Smid det hele i et rammesæt, hvor du så har en skjult side, hvor
musiken er.

Men det er ikke alle, der er lige begejstret for det, fordi ikke
kan tænde og slukke for musiken.
--
Knud

Fra : ps

Dato : 07-10-03 09:27

Tak for den oplysning. Nu er det en website der decideret sælger musik, så
det er ret relevant. Ikke bare musak.
Det du hører er det du senere køber.

Har du mulighed for at beskrive lidt mere detaljeret hvordan jeg "smider det
hele i et rammesæt" og laver en "skjult side" med musik ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 09:39

"ps" <affald62@hotmail.com> skrev :

>Har du mulighed for at beskrive lidt mere detaljeret hvordan jeg "smider det
>hele i et rammesæt" og laver en "skjult side" med musik ?

Kender ikke særlig godt FP, men mener der er en guide til at lave
rammer med i FP, ellers prøv at kig i hjælp.

Når man laver en rammesæt, så laver man en htmlside i hver ramme
og der laver du så en side med 0 i størrelse, hvor du sætter link
til musikfilen.

Ellers er der sikkert andre, der kan forklare, hvordan man laver
et rammesæt i FP.

Ellers kig på
http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/Kurser/Web/uvm/FP2000/Vg/rammer.htm,
det er formentlig samme måde i FP 2002, hvis det er den du
bruger.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : mig

Dato : 07-10-03 12:54

> Kender ikke særlig godt FP, men mener der er en guide til at lave
> rammer med i FP, ellers prøv at kig i hjælp.

Hvis man laver en side med rammer, kan man bare vælge baggrundsmusik til en
af rammerne, så spiller musikken sålænge denne ramme er aktiv. Jeg har før
brugt at musikken fulgte en ramme med overskriften.
Men jeg foretrækker også sider uden musik. Men selvfølgelig er det
anderledes når det er en musikside.
mvh Kirsten

Fra : Hehe

Dato : 07-10-03 20:43

> Har du mulighed for at beskrive lidt mere detaljeret hvordan jeg "smider
det
> hele i et rammesæt" og laver en "skjult side" med musik ?

Naaa, hvis du nu laver siden "ikke skjult", så kan du jo lave en stop knap.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : hcma

Dato : 08-10-03 12:01

"ps" <affald62@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> navigerer rundt på sitet med hyperlinks ?

Hvorfor ikke give folk mulighed for selv at starte/stoppe musikken???
Eksempel her: http://www.hcma.dk/music.htm
m v h
HC