hjælp til indstillinger i MS outlook 2000
Fra : Rollike

Dato : 20-10-03 11:44

Hejsa!

Jeg har lidt problemer med mine indstillinger i MS outlook (ikke outlook
express)

Dem jeg sender til modtager ikke mine vedhæftede filer og billederne kommer
ikke til syne hos modtageren selvom jeg sætter dem i min mail.

Kan nogen hjælpe?
Jeg har spamfighter fra jubii og norton installeret, samt en firewall kan
det have nogen betydning?

På forhånd tak
Mette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-03 18:11

"Rollike" <valokatte@bakkevalo.dk> skrev :

>Dem jeg sender til modtager ikke mine vedhæftede filer og billederne kommer
>ikke til syne hos modtageren selvom jeg sætter dem i min mail.

Hvis de har opdateret Outlook, så vil de fleste vedhæftede filer
blive blokeret.

Sæt denne ind i en tekstfil og omdøb den til *.reg. :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="zip;exe;rar;html"

Du kan se hvad den tillader og du kan selv tilføje/fjerne andre.

Klik herefter på filen og oplysningerne er tilføjet
registreringsdatabasen.
Genstart.

Er det på Win 9x/Me, så skal Windows Registry Editor Version 5.00
erstattes af Windows Registry Editor Version 4.00
--
Knud

Fra : Rollike

Dato : 20-10-03 21:36

> Hvis de har opdateret Outlook, så vil de fleste vedhæftede filer
> blive blokeret.
>
> Sæt denne ind i en tekstfil og omdøb den til *.reg. :

Hmm.. hvad for en textfil? bare en lavet i word?

> Windows Registry Editor Version 5.00

Er det ovenstående jeg skal sætte ind? eller nedenstående?

> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Outlook\Security]
> "Level1Remove"="zip;exe;rar;html"
>
> Du kan se hvad den tillader og du kan selv tilføje/fjerne andre.

Hvor kan jeg se hvad den tillader og hvad er "den" er det mit mailprogram?

> [...]
>
> Er det på Win 9x/Me, så skal Windows Registry Editor Version 5.00
> erstattes af Windows Registry Editor Version 4.00

Tak for hjælpen, men jeg er bare helt lost her.. jeg tror jeg faldt af i
allerede det første sving

Mvh mette

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-03 21:37

>Hmm.. hvad for en textfil? bare en lavet i word?

Kunne det godt være, men jeg ville nu bruge notesblok.

>Er det ovenstående jeg skal sætte ind? eller nedenstående?

Det hele.

>Hvor kan jeg se hvad den tillader og hvad er "den" er det mit mailprogram?

Du kan se, at der står zip, exe, rar og html, det er så i dette
tilfælde, dem der bliver tilladt at blive åbnet.

Så er det blot på tilsvarende måde, at indsætte/slette andre
filtyper.
--
Knud

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 20-10-03 21:40

"Rollike" <valokatte@bakkevalo.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælpen, men jeg er bare helt lost her.. jeg tror jeg faldt af i
> allerede det første sving
>
> Mvh mette

Har du prøvet at sende et billede til dig selv ? prøv at sætte Outlook til
postformat html
funtioner/ indstillinger / postformat
hvis dem du sender til bruger outlook express skal de give lov til at vise
vedhæftede filer i opsætningen.
hilsen / bjarne

---

Fra : Rollike

Dato : 21-10-03 07:55

"Bjarne Christensen" <bjach_4212@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> funtioner/ indstillinger / postformat
> hvis dem du sender til bruger outlook express skal de give lov til at vise

okay... så tror jeg at noget af problemet er løst jeg kunne godt selv
modtage en vedhæftet fil. Så langt så godt.

Det billede jeg havde sat ind i mailen var dog også bare vedhæftet som en
fil. Hvad skal jeg gøre for at det bliver synligt i selve mailen?

Hvilke indstillinger?

MVH Mette

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 21-10-03 19:07

> [...]
> Det billede jeg havde sat ind i mailen var dog også bare vedhæftet som en
> fil. Hvad skal jeg gøre for at det bliver synligt i selve mailen?

OK du har sat outlook til html så skal du IKKE vedhæfte billedet.
Du vælger indsæt billede istedet for at vedhæfte det så skulle det virke
--
venlig hilsen / kind regards
Bjarne Christensen

---

Fra : Rollike

Dato : 24-10-03 08:06

> OK du har sat outlook til html så skal du IKKE vedhæfte billedet.
> Du vælger indsæt billede istedet for at vedhæfte det så skulle det virke

Jeg har sat outlook til at sende i HTML og jeg vælger indsæt billede så jeg
sætter det direkte ind i mailen, men når mailen kommer frem er billedet ikke
længere direkte i mailen men vedhæftet.
På en eller anden måde laver outlook selv om det på efter at den er sat til
at sende.

MVH Mette

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 24-10-03 21:54

> [...]
> længere direkte i mailen men vedhæftet.
> På en eller anden måde laver outlook selv om det på efter at den er sat

Det skal virke hvis ellers modtageren kan eller vil modtage i HTML
Bliver det også vedhæftet til dig selv?¿?
Du sidder vel ikke på en skole eller lignende der ikke vil bruge HTML.
Hvis du har et billede der ikke fylder for meget må du godt prøve at sende
mig et
bjach_42@pc.dk

mvh Bjarne

---