E-Mail
webnoob 5265
Backup MX
Fra : Dennis

Dato : 20-10-03 07:48

Jeg har følgende opsætning:

1) Primær server på en "rigtig" internet linie ved TDC (fast kredsløb).
2) Sekundær server på en TDC Bredbånd

Jeg har så følgende MX:

mx10 mx.primærserver.dk
mx20 mx.sekundærserver.dk
mx30 backup-mx.post.tele.dk

Hvis min primære server går ned, hvordan vil vil TDC så forholde sig til min
sekundære server, da den sekundære server jo ikke er primær MX? Hvilken
server vil TDC prøve at sende posten videre til? Jeg håber jo lidt på mx20
(min sekundære server, da jeg gerne selv vil styre min postkø), men jeg
"frygter" lidt, at de prøver at sende til mx10 = den ikke når hen til min
sekundære server?

Dennis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-10-03 15:43

In article <3f938537$0$29368$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
jada@INVALID.nowhere.com says...
> 1) Primær server på en "rigtig" internet linie ved TDC (fast kredsløb).
> 2) Sekundær server på en TDC Bredbånd

Det vil ikke virke som fallback.

Har du undersøgt om backup-mx alene kan klare opgaven...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen