E-Mail
webnoob 5265
Spampal hul?
Fra : Henning Lund

Dato : 18-10-03 21:20

@mms.shockwave.com hvordan faen kan mail fra dem slippe igennem
blacklisten på min spampal, hvis jeg vil adde adressen igen under
blacklist, så siger spampal at den allerede er registreret.
Jeg er efterhånden ikke så glad for Spampal mere, synes den slipper vel
meget igennem, især i den her microsoft upgrade tid ;o(

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-10-03 22:14

Henning Lund skrev:

>Jeg er efterhånden ikke så glad for Spampal mere, synes den slipper vel
>meget igennem, især i den her microsoft upgrade tid ;o(

Min Spampal gik i udu for lang tid siden og har siden kørt på
pumperne, men den har trofast holdt (også) upgrade ude. Op til 90 i
timen har den snildt klaret.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Henning Lund

Dato : 19-10-03 06:35

Kaj Svenningsen skrev:

> Min Spampal gik i udu for lang tid siden og har siden kørt på
> pumperne, men den har trofast holdt (også) upgrade ude. Op til 90 i
> timen har den snildt klaret.

Tjae det er sært når det nu har kørt godt engang.

Fra : Calle.

Dato : 18-10-03 22:50

Henning Lund wrote:
> [...]
> Jeg er efterhånden ikke så glad for Spampal mere, synes den slipper
> vel meget igennem, især i den her microsoft upgrade tid ;o(

jeg får intet, som ikke skal igennem, så jeg tror ikke det er spampals skyld

--
Calle

Fra : Henning Lund

Dato : 19-10-03 06:39

Calle. skrev:

> jeg får intet, som ikke skal igennem, så jeg tror ikke det er
> spampals skyld

Nej jeg tror heller ikke det er spampals skyld du ikke får noget, måske
mere held. Jeg bliver simpelthen tæppebombet med div microso´ftere og
åndsvage medicinanbefalinger pt, der har egentlig kun været en lille
uges tid med fred, nu er det så begyndt igen.
Noget går da helt galt når spampal slipper en blacklistet mail igennem

Fra : Calle.

Dato : 19-10-03 13:08

Henning Lund wrote:

> [...]
> kun været en lille uges tid med fred, nu er det så begyndt igen.
> Noget går da helt galt når spampal slipper en blacklistet mail igennem

det gjorde jeg også, indtil at jeg slettede direkte fra server i stedet for
at sortere efter de er hentet

--
Calle

Fra : Henning Lund

Dato : 19-10-03 13:22

Calle. skrev:

> det gjorde jeg også, indtil at jeg slettede direkte fra server i
> stedet for at sortere efter de er hentet

Hwa mon forskellen skulle være?

Fra : Calle.

Dato : 19-10-03 13:46

Henning Lund wrote:

> Hwa mon forskellen skulle være?

at hvis du sletter den på serveren, når din virusscanner ikke at se den.
jeg oplevede nemlig det fænomen, at hvis virus scanneren havde meldt virus
på den, kunne spampal ikke slette den mere. Virusscanneren låser den
simpelhen, for at spampal kan behandle den, skal den jo skrive i headeren,
som kræver at filen åbnes, og det er jo det der forhindres af scanneren

--
Calle

Fra : Henning Lund

Dato : 19-10-03 14:33

Calle. skrev:

> [...]
> Virusscanneren låser den simpelhen, for at spampal kan behandle den,
> skal den jo skrive i headeren, som kræver at filen åbnes, og det er

Mit virusprogram brokker sig ikke uden jeg vil åbne mailen, så det kan
ikke være det som gør udslaget.

Fra : Calle.

Dato : 19-10-03 18:37

Henning Lund wrote:

> Mit virusprogram brokker sig ikke uden jeg vil åbne mailen, så det kan
> ikke være det som gør udslaget.

Jo, det gjorde min også, det skyldtes at den længe har hentet mailen ned på
PCen (localhost), så da er det for sent at slette fra server.

Prøv at ændre det, så ser du der er forskel, men hvis du insisterer ser du
det ikke

--
Calle

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 18-10-03 23:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@frikadelle.dk> wrote:

> @mms.shockwave.com hvordan faen kan mail fra dem slippe igennem
> blacklisten på min spampal, hvis jeg vil adde adressen igen under
> blacklist, så siger spampal at den allerede er registreret.

Kan det være fordi den er whitelistet?

> Jeg er efterhånden ikke så glad for Spampal mere, synes den slipper vel
> meget igennem, især i den her microsoft upgrade tid ;o(

Det er jo heller ikke som sådan spam, men man kan lære Bayesian-filtret op
til at smide dem væk.

Fra : Henning Lund

Dato : 19-10-03 06:34

Niels Teglsbo skrev:

> Kan det være fordi den er whitelistet?

Nej det har jeg kigget efter.

> Det er jo heller ikke som sådan spam, men man kan lære
> Bayesian-filtret op til at smide dem væk.

Den har jeg godt nok dårlig erfaring med, den dræbte spampal den ene
gang efter den anden, og jeg kan se på forummet som omhandler dette
filter at jeg ikke er den eneste som har problemer med det.