/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15049
refi 14168
dk 5455
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
bedste news program.
Fra : ratata


Dato : 12-10-03 11:40

hej. jeg er træt af outlook og vil gerne finde et godt simpelt program kun
til nyhedsgrupper. hvad skal jeg bruge ???



 
 
Rudi Stegen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 12-10-03 15:01

Hej ratata, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> jeg er træt af outlook og vil gerne finde et godt simpelt program
> kun til nyhedsgrupper. hvad skal jeg bruge?

Flere ville kunne komme med forslag, hvis de vidste, hvad (1) du var
træt af ved OE, og (2) hvad du efterlyser af funktioner.

Der findes adskillige glimrende nyhedslæsere (inkl. OE). Men hvilken
der er bedst afhænger helt af brugerens præferencer.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Svend Erik Bertelsen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 12-10-03 15:30

ratata skrev:

> hej. jeg er træt af outlook og vil gerne finde et godt simpelt program kun
> til nyhedsgrupper. hvad skal jeg bruge ???

Jeg har prøvet en del forskellige newsreaders. Men der er et, jeg
altid vender tilbage til: Gravity - og så er det freeware!

Download herfra: http://www.k7v.com/nonags/newsr.html

Du kan også se lidt om programmet her - og der er mulighed for at
se et screenshot:

http://www.tecchannel.de/freeshareware/netztools/kommunikation/672

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Lars Klintholm (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 12-10-03 22:10

Svend Erik Bertelsen skrev:

> Du kan også se lidt om programmet her - og der er mulighed for at
> se et screenshot:
>
> http://www.tecchannel.de/freeshareware/netztools/kommunikation/672

Se næsten alt om Gravity her:
http://gravity.tbates.org/

--
Med venlig hilsen
Lars Klintholm

Svend Erik Bertelsen (18-10-2003)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 18-10-03 08:32

Svend Erik Bertelsen skrev:

> Jeg har prøvet en del forskellige newsreaders. Men der er et, jeg
> altid vender tilbage til: Gravity - og så er det freeware!

Ja, sådan skrev jeg for ca. en uge siden.

I mellemtiden har jeg fundet en anden newsreader, ZanaNews, som
jeg synes kunne være en værdig afløser for Gravity. Gravity bliver
der jo ikke "bygget" så meget på mere.

XanaNews er en newsreader med et væld af indstillinger. Jeg vil
ikke remse en masse op her. Tag hellere et kig her og download
den for at prøve:

http://www.k7v.com/nonags/newsr.html

Klik evt. på "Homepage" for at læse flere detaljer - et screenshot
kan også ses her.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Jan Allan Andersen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Jan Allan Andersen


Dato : 20-10-03 12:54

Den 18-10-2003 skrev Svend Erik Bertelsen;

> XanaNews er en newsreader med et væld af indstillinger. Jeg vil
> ikke remse en masse op her. Tag hellere et kig her og download
> den for at prøve:

Ja, den ser spændende ud, ligner noget der godt kunne blive min
foretrukne newsreader fremover.
Har dog lige, faktisk da jeg skrev denne msg., fundet et lille problem;

Hvorfor hulen kan man ikke få den til at quote msg.-ID? Det er ligesom
om %message-id% slet ikke virker?

--
Mvh. Jan

Christian Bohr-Halli~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 12-10-03 16:29

"ratata" <ratata10@hotmail.com> posting:

>hej. jeg er træt af outlook og vil gerne finde et godt simpelt program kun
>til nyhedsgrupper. hvad skal jeg bruge ???

Som det skrives, det kommer an på ens præferencer. Mine er bl.a.:
Simpel, kraftfuld, ingen flyvende grøngule elefanter i grænsefladen,
ingen binærbumsede egenskaber nødvendige... der er flere, men de kan
summeres op til ét ord: Agent.

Mit eventyr: Startede med Free Agent, for det var det, BLH mente var
godt for en i dk.velkommen (der var, AFAIR, heller ikke den store
konkurrence på det tidpunkt). Efter noget tid købte jeg så Agent og
kørt med den lige siden, dog med lidt leg med følgende:

(Bemærk, det er noget tid siden for de fleste nævnte, så det er
muligt, jeg ikke evner at huske alle de dårlige ting 100% korrekt og
har glemt de gode)

-Slrn: Gad ikke have tekst-grænseflade
-Mozilla/netscape: Gad ikke have sådan en gang fatware-browser
installeret / virkede ikke som et overbevisende news-program.
-Internet News(?) / OE: Virkede/virker langt fra som et seriøst
stykke software.
- x-news: For meget hobby-projekt over det. Desuden er det ikke
egnet til ikke-engelske anvendelse. Grænsefladen kunne jeg heller
ikke li', men det er jo en subjektiv ting.
- 40-tude-dialog: Buggy kopi af Agent. Måske en dag...
- Gravity: Ikke god håndtering af QP-headeres
- Opera: Ikke så kraftfuld som Agent.
- WinVM: Uoverskuelig
- Noworyta: Øh.. det har jeg glemt.
- Sikkert en eller to andre, jeg har glemt

Jeg er heller ikke blind for, at grænsefladen og rutinerne fra Agent
ikke er så lette at slippe igen ved skift, så det er sandsynligvis
en medvirkende årsag til, at jeg har et nærfetichistisk forhold til
Agent.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Christian Bohr-Halli~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 12-10-03 16:44

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:

>en medvirkende årsag til, at jeg har et nærfetichistisk forhold til
>Agent.

Ekstasen må have været høj, for jeg glemte at fremkomme med en adr.
til (Free) Agent: http://www.forteinc.com/ -- og i tilfældet, du
skal have konverteringshjælp (læs hjælp til at bruge den), hvis
valget altså falder på denne, så kan jeg godt fiske et par adresser
op til dette.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Palle Jensen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 12-10-03 16:48

Christian Bohr-Halling wrote in
news:fuqiovgpi8psqktt3psg9ldcllstbvbl5c@dtext.news.tele.dk:

> - Opera: Ikke så kraftfuld som Agent.

Lige nysgerrig. Hvad lægger du i ordet "kraftfuld"?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Christian Bohr-Halli~ (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 12-10-03 17:19

Palle Jensen <palle.jensen@tiscali.invalid> posting:

>> - Opera: Ikke så kraftfuld som Agent.
>Lige nysgerrig. Hvad lægger du i ordet "kraftfuld"?

Nogle af de ting, Opera "mangler" i forhold til Agent:
- Forskellige indstillinger for forskellige grupper.
- bedre kontrol over måden enkodningen af indlæg, man sender, skal
være.
- evnen til at vise et indlæg helt ufortolket.
- generelt flere indstillingsmuligheder, fx hvordan indlæg skal
vises, hvordan navi. skal ske blandt indlæg.
- generelt flere funktioner, fx bedre mulighed for egne def.
"fremvisninger", mulighed for at skifte mellem fastbredde-skrifttype
og "alm" hurtigt og nemt.

Opera har da også nogle ting, Agent "mangler" som fx bedre
håndtering af multikonter.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Jens Gyldenkærne Cla~ (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 13-10-03 10:35

Christian Bohr-Halling skrev:

> Opera har da også nogle ting, Agent "mangler" som fx bedre
> håndtering af multikonter.

Multikonter?

Mener du flere konti?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Christian Bohr-Halli~ (13-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 13-10-03 13:07

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>> Opera har da også nogle ting, Agent "mangler" som fx bedre
>> håndtering af multikonter.
>Multikonter?
>Mener du flere konti?

Ja, om end jeg bedre kan lide "kontoer" i den sammenhæng.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Anders pedersen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders pedersen


Dato : 14-10-03 08:42

On Sun, 12 Oct 2003 17:28:47 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> "ratata" <ratata10@hotmail.com> posting:
>
>>hej. jeg er træt af outlook og vil gerne finde et godt simpelt program kun
>>til nyhedsgrupper. hvad skal jeg bruge ???
>
> Som det skrives, det kommer an på ens præferencer. Mine er bl.a.:
> Simpel, kraftfuld, ingen flyvende grøngule elefanter i grænsefladen,
> ingen binærbumsede egenskaber nødvendige... der er flere, men de kan
> summeres op til ét ord: Agent.
>
> Mit eventyr: Startede med Free Agent, for det var det, BLH mente var
> godt for en i dk.velkommen (der var, AFAIR, heller ikke den store
> konkurrence på det tidpunkt). Efter noget tid købte jeg så Agent og
> kørt med den lige siden, dog med lidt leg med følgende:
>
> (Bemærk, det er noget tid siden for de fleste nævnte, så det er
> muligt, jeg ikke evner at huske alle de dårlige ting 100% korrekt og
> har glemt de gode)
>
> -Slrn: Gad ikke have tekst-grænseflade
> -Mozilla/netscape: Gad ikke have sådan en gang fatware-browser
> installeret / virkede ikke som et overbevisende news-program.
> -Internet News(?) / OE: Virkede/virker langt fra som et seriøst
> stykke software.
> - x-news: For meget hobby-projekt over det. Desuden er det ikke
> egnet til ikke-engelske anvendelse. Grænsefladen kunne jeg heller
> ikke li', men det er jo en subjektiv ting.
> - 40-tude-dialog: Buggy kopi af Agent. Måske en dag...
> - Gravity: Ikke god håndtering af QP-headeres
> - Opera: Ikke så kraftfuld som Agent.
> - WinVM: Uoverskuelig
> - Noworyta: Øh.. det har jeg glemt.
> - Sikkert en eller to andre, jeg har glemt
>
Jeg fra det første fraråde agent da den har vendens tose visning og den kan
ikke ændres.
Jeg har haft den instaleret i kun fem dage så blev den unistalleret.
Jeg bruger nu dialog og den er endda bedre end agent og så er den gratis.




> Jeg er heller ikke blind for, at grænsefladen og rutinerne fra Agent
> ikke er så lette at slippe igen ved skift, så det er sandsynligvis
> en medvirkende årsag til, at jeg har et nærfetichistisk forhold til
> Agent.

Christian Bohr-Halli~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 14-10-03 14:19



Anders pedersen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders pedersen


Dato : 14-10-03 16:10

On Tue, 14 Oct 2003 13:18:41 +0000 (UTC), Christian Bohr-Halling wrote:

> Anders pedersen anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk posting:
>
>>Jeg fra det første fraråde agent da den har vendens tose visning og den kan
>>ikke ændres.
>
> Hvad tænker du konkret på, der et tosset og ikke kan ændres?

Nu skal jeg lige give visningen som den var hos mig

Gruppelist Gruppe indhold Meddelse

Jeg har så forsøgt at ændre det
gruppelist venstre
Gruppeindhold højre øverst
Meddelse Højre Nederest

Men den var lige glad så idag bruger jeg dialog.

--
Med venlig hilsen
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Knud Gert Ellentoft (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-10-03 16:27

Anders pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Men den var lige glad så idag bruger jeg dialog.

Sikkert fordi du har glemt »save as default window layout«.

Iøvrigt foretrækker jeg at springe frem og tilbage med Tab og får
således hver del i et helt vindue.
--
Knud

Anders pedersen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders pedersen


Dato : 14-10-03 18:08

On Tue, 14 Oct 2003 17:26:42 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Anders pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :
>
>>Men den var lige glad så idag bruger jeg dialog.
>
> Sikkert fordi du har glemt »save as default window layout«.
Jeg mener jeg har husket det. Men det over en måned siden sidst jeg havde
den ind.


> Iøvrigt foretrækker jeg at springe frem og tilbage med Tab og får
> således hver del i et helt vindue.
Det vidste jeg ikke

--
Med venlig hilsen
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Christian Bohr-Halli~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 14-10-03 18:07

Anders pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> posting:

>> Hvad tænker du konkret på, der et tosset og ikke kan ændres?

>Jeg har så forsøgt at ændre det
>gruppelist venstre
>Gruppeindhold højre øverst
>Meddelse Højre Nederest

Intet problem: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/a.gif

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Knud Gert Ellentoft (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-10-03 14:29

Anders pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Jeg fra det første fraråde agent da den har vendens tose visning og den kan
>ikke ændres.

Hvad mener du med tose visning?

>Jeg bruger nu dialog og den er endda bedre end agent og så er den gratis.

Men den kan åbentbart ikke finde ud af at klippe i det man svarer
på.

--
Knud

Jens Gyldenkærne Cla~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 14-10-03 14:50

Knud Gert Ellentoft skrev:

>> Jeg bruger nu dialog og den er endda bedre end agent og så er
>> den gratis.

> Men den kan åbentbart ikke finde ud af at klippe i det man
> svarer på.

Det er vist de færreste programmer der selv kan klippe citaterne
fornuftigt (i fx Xnews kan man ved at markere tekst før man trykker
"followup" nøjes med at citere det markerede, men det virker kun
hvis man vil citere ét sammenhængende stykke tekst).

Bortset fra det har du ret i at der burde være klippet en del mere
i Anders' indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Knud Gert Ellentoft (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-10-03 15:35

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>Det er vist de færreste programmer der selv kan klippe citaterne
>fornuftigt

Selvf. kan programmet ikke selv klare det, det er jeg da godt
klar over.

Men så kan brugeren.
--
Knud

Knud Gert Ellentoft (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 14-10-03 15:35

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev :

>(i fx Xnews kan man ved at markere tekst før man trykker
>"followup" nøjes med at citere det markerede, men det virker kun
>hvis man vil citere ét sammenhængende stykke tekst).

For øvrigt det kan man også med Agent.
--
Knud

Jesper G. Poulsen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-10-03 18:59

In article <Xns9414A105D1375jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...
> (i fx Xnews kan man ved at markere tekst før man trykker
> "followup" nøjes med at citere det markerede, men det virker kun
> hvis man vil citere ét sammenhængende stykke tekst).

Det kan man også i Gravity.

En af de største fordele ved Gravity er "Bozo Bin". Der kan folk hygge
sig uden at komme i killfilteret. Deres indlæg markeres bare som læst.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Jens Gyldenkærne Cla~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 14-10-03 15:49

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Selvf. kan programmet ikke selv klare det, det er jeg da godt
> klar over.
>
> Men så kan brugeren.

Ja, afgjort. I Xnews (men desværre ikke i Dialog) får man en
advarsel hvis man forsøger at sende et indlæg hvor mere end 60 % er
citater.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jens Gyldenkærne Cla~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 14-10-03 22:19

Carl Drud skrev:

> Jeg mener dengang jeg brugte Cybercity, der afviste serveren
> indlægget hvis mere enf XX% var citater (jeg husker ikke
> fordelingen). Om de stadig har ved jeg ikke.

Det tyder ikke på det. Jeg har netop prøvet med
<news:Xns9414ECF07DC02jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk> der slap
igennem uden problemer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til
at tro, at de har vundet. Men i virkeligheden har de tabt.«
Ole Togeby i Information

Jens Gyldenkærne Cla~ (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 14-10-03 22:16

Henrik K Hansen skrev:

> Men man får en TOFU advarsel.

En advarsel ved bundcitering? Det gør man ikke i Xnews, men man
skal jo også anstrenge sig for at lave et bundcitat når signatur og
cursor placeres korrekt fra starten.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til
at tro, at de har vundet. Men i virkeligheden har de tabt.«
Ole Togeby i Information

Jesper G. Poulsen (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 12-10-03 16:31

In article <3f892fa3$0$45348$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ratata10
@hotmail.com says...
> hej. jeg er træt af outlook og vil gerne finde et godt simpelt program kun
> til nyhedsgrupper. hvad skal jeg bruge ???

Outlook er ikke en nyhedslæser, Outlook Express er.

Men som Svend Erik Bertelsen skriver, så er MicroPlanet Gravity en
fremragende løsning. Jeg har prøvet lidt af hvert for at finde
_programmet_ og valget er faldet på Gravity.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Anders pedersen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Anders pedersen


Dato : 14-10-03 08:43

On Sun, 12 Oct 2003 12:40:13 +0200, ratata wrote:

> hej. jeg er træt af outlook og vil gerne finde et godt simpelt program kun
> til nyhedsgrupper. hvad skal jeg bruge ???

Så skal du vælge DIALOG
Du får ikke en bedre newsreader end dialog.

--
Med venlig hilsen
Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Jesper G. Poulsen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-10-03 19:00

In article <1fwvko4n2pr65$.gu5u76idmlds.dlg@40tude.net>,
anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk says...
> Så skal du vælge DIALOG
> Du får ikke en bedre newsreader end dialog.

Jo, Gravity. Dens "Bozo Bin" er uovertruffen.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Carl Drud (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 14-10-03 17:13

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Ja, afgjort. I Xnews (men desværre ikke i Dialog) får man en
> advarsel hvis man forsøger at sende et indlæg hvor mere end 60 % er
> citater.

Jeg mener dengang jeg brugte Cybercity, der afviste serveren indlægget
hvis mere enf XX% var citater (jeg husker ikke fordelingen). Om de
stadig har ved jeg ikke.

--
..signature under construction

Henrik K Hansen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 14-10-03 21:46

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> Ja, afgjort. I Xnews (men desværre ikke i Dialog) får man en
> advarsel hvis man forsøger at sende et indlæg hvor mere end 60 % er
> citater.

Men man får en TOFU advarsel.

--
Henrik
[Non-text portions of this message have been removed]

Henrik K Hansen (14-10-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 14-10-03 22:32

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

>> Men man får en TOFU advarsel.
>
> En advarsel ved bundcitering? Det gør man ikke i Xnews

Quoted text at the end of message (Bad posting style)
Ignore these warnings?

Yes No

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Carl Drud (15-10-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 15-10-03 18:16

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

>> Jeg mener dengang jeg brugte Cybercity, der afviste serveren
>> indlægget hvis mere enf XX% var citater (jeg husker ikke
>> fordelingen). Om de stadig har ved jeg ikke.
>
> Det tyder ikke på det. Jeg har netop prøvet med
> <news:Xns9414ECF07DC02jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk> der slap
> igennem uden problemer.

Det er min. 3 år siden jeg havde CC, så det er muligt funktion ikke er
der mere. Jeg husker blot man virkelig skulle "trimme" meddelelserne,
ellers blev de afvist.

--
..signature under construction

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste