/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Medicine man?
Fra : Martin Mathiesen


Dato : 12-04-01 12:04

Hejsa!

Er der nogle der ved om Medicine Man med sean connery findes på DVD?

Efter min mening er det en kanongod film. Sean bliver bare bedre og bedre
med årene. Jeg har godt nok ikke fået set Finding Forrester endnu, men har
da også store forventninger til den!

MVH
Martin Mathiesen



 
 
Steen Villumsen (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen Villumsen


Dato : 12-04-01 12:13

Filmen findes på DVD, men vist kun på reg.1
Den kan erhverves ved www.amazon.com

/Steen



Martin Mathiesen <martin@esenet.dk> wrote:

> Hejsa!
>
> Er der nogle der ved om Medicine Man med sean connery findes på DVD?
>
> Efter min mening er det en kanongod film. Sean bliver bare bedre og bedre
> med årene. Jeg har godt nok ikke fået set Finding Forrester endnu, men har
> da også store forventninger til den!
>
> MVH
> Martin Mathiesen

Niels Søndergaard (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 12-04-01 16:20

"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:9b41v4$po3$1@news.inet.tele.dk...
> Jeg har godt nok ikke fået set Finding Forrester endnu, men har
> da også store forventninger til den!

Hvis sammenligningerne med den røvkedelige "Good Will Hunting" holder,
bliver du jo nok svært skuffet.

Niels



Anders Jørgensen (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Jørgensen


Dato : 12-04-01 16:22

Hallo, "Good Will Hunting" er en ganske fremragende film.
"Medicine man" kommer på TV3+ Klokken 21:00, Skærtorsdag.
Mvh
Anders


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9b4gu5$2tt7$1@news.cybercity.dk...
> "Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9b41v4$po3$1@news.inet.tele.dk...
> > Jeg har godt nok ikke fået set Finding Forrester endnu, men har
> > da også store forventninger til den!
>
> Hvis sammenligningerne med den røvkedelige "Good Will Hunting" holder,
> bliver du jo nok svært skuffet.
>
> Niels
>
>



Niels Søndergaard (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 12-04-01 16:34

"Anders Jørgensen" <ajdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9b4han$fni$1@sunsite.dk...
> Hallo, "Good Will Hunting" er en ganske fremragende film.

Sikkert, men hold kæft hvor er den dog kedelig.

> "Medicine man" kommer på TV3+ Klokken 21:00, Skærtorsdag.

Ja, i panscan uden slutcredits, men til gengæld MED censurklip, elendige
undertekster og indlagte reklamepauser.

God fornøjelse!

Niels



killgore (13-04-2001)
Kommentar
Fra : killgore


Dato : 13-04-01 11:12

> Ja, i panscan uden slutcredits, men til gengæld MED censurklip, elendige
> undertekster og indlagte reklamepauser.
>
> God fornøjelse!
>
> Niels
>
Hvad er Panscan? - og er det virkelig rigtigt at Tv3 censurer? - jeg troede
bare det var noget der var blevet kørt op... Kan du evt. komme med et grelt
eksempel på at Tv3 har klippet i en film?

/killgore



Lars Hoffmann (13-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 13-04-01 11:49

killgore wrote:
>
> > Ja, i panscan uden slutcredits, men til gengæld MED censurklip, elendige
> > undertekster og indlagte reklamepauser.
> >
> > God fornøjelse!
> >
> > Niels
> >
> Hvad er Panscan?

Pan&Scan er en måde at vise en film på, der oprindeligt er bredere end
et almindeligt tv. Det pan&Scan gør er at vise filmen i et 4/3 format
ved hele tiden at flytte fokus til den del af filmen der har størst
betydning. Det vil sige istedet for at se den i bredformat, ser man kun
en del af filmen. Hvis du er vandt til at se film i fuldskærm på dit 4/3
fjernsyn, er det sikkert pan&Scan du ser for det meste. Udover at man
ikke får hele filmen at se, kan det også nogle gange virke som meget
kunstig kamera føring. Jeg husker specielt en scene fra Pulp Fiction.
Det er scenen med "Oh I'm sorry did I break your concentration?" Hvor en
sidder og snakker helt ud i højre side af skærmen og mens han snakker
skyder Jules en anden gut helt ude i venstre side af skærmen. I Pan&Scan
versionen af filemn, skulle der således flyttes ret hurtitgt fra den ene
side til den anden af skærmen for at få både snakken, skuddet og
reaktionen på skuddet med, og det ser ærlig talt enormt kunstigt ud, da
fokus flytter sig fuldstændig parallelt med billedet.
Så pan&Scan er efter min mening noget skidt, men det er da muligt der er
folk der forettrækker det, frem for at have sorte streger i billedet.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Kasper (13-04-2001)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 13-04-01 16:10

>Hvad er Panscan? - og er det virkelig rigtigt at Tv3 censurer? - jeg troede
>bare det var noget der var blevet kørt op... Kan du evt. komme med et grelt
>eksempel på at Tv3 har klippet i en film?


Eksempel på censurklip hos Tv3: Casino - scenen hvor Pesci dolker en anden
mand med en fyldepen...Væk. De to falskspilleres afstraffelse i
baglokalet... delvist væk. Der er givetvis flere, men jeg så den ikke
færdig.
Jeg tror (gætter) på at dette ikke skyldes "fine" fornemmelser hos Tv3, men
en eller anden engelsk censur-ting, eftersom de sender from-over-there. Er
der i.ø. nogen der kan be-/afkræfte dette?
Panscan er forklaret i andet indlæg, så det er der ingen grund til at
forklare igen igen.

mvh. Kasper



nikolaj borg (13-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 13-04-01 16:08

"Kasper" <kana@mindlessREMOVE.com> wrote in message
news:czEB6.37309$o4.2824626@news010.worldonline.dk...
> Jeg tror (gætter) på at dette ikke skyldes "fine" fornemmelser hos Tv3,
men
> en eller anden engelsk censur-ting, eftersom de sender from-over-there. Er
> der i.ø. nogen der kan be-/afkræfte dette?

Jeg har tidligere hørt noget i den retning, så det er nok rigtigt. De er
ihvertfald underlagt de engelske rekvalme-regler.

/Nikolaj



killgore (13-04-2001)
Kommentar
Fra : killgore


Dato : 13-04-01 16:50


"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> skrev i en meddelelse
news:9b74nj$e4j$1@news.inet.tele.dk...
> "Kasper" <kana@mindlessREMOVE.com> wrote in message
> news:czEB6.37309$o4.2824626@news010.worldonline.dk...
> > Jeg tror (gætter) på at dette ikke skyldes "fine" fornemmelser hos Tv3,
> men
> > en eller anden engelsk censur-ting, eftersom de sender from-over-there.
Er
> > der i.ø. nogen der kan be-/afkræfte dette?
>
> Jeg har tidligere hørt noget i den retning, så det er nok rigtigt. De er
> ihvertfald underlagt de engelske rekvalme-regler.
>
> /Nikolaj
>
Vil det sige at censurproblemet er det samme på TvDanmark 1 som da vidst
også sender fra England?

/Killgore



Jonas Koch Bentzen (13-04-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 13-04-01 18:45

nikolaj borg skrev:

> De
> er ihvertfald underlagt de engelske rekvalme-regler.

Jeps, men sådan bliver det vel ikke ved at være. Så vidt jeg ved, har
Folketinget vedtaget (eller er på vej til at vedtage), at der godt må
lægges reklameblokke inde i selve udsendelserne - og det kan måske få
TV3 og TvDanmark 1 til at "flytte hjem igen".

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

nikolaj borg (13-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 13-04-01 18:49

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote in message
news:9b7duj$ju5$1@news.cybercity.dk...
> Så vidt jeg ved, har
> Folketinget vedtaget (eller er på vej til at vedtage), at der godt må
> lægges reklameblokke inde i selve udsendelserne - og det kan måske få
> TV3 og TvDanmark 1 til at "flytte hjem igen".

Ja, men så vidt jeg forstår er det ikke nødvendigvis lige om hjørnet;
muligvis sker frigivelsen først i 2007 eller noget i den stil.

Xfut dk.medier.tv

/Nikolaj



Niels Søndergaard (13-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 13-04-01 20:20

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
news:9b7duj$ju5$1@news.cybercity.dk...
'> Jeps, men sådan bliver det vel ikke ved at være. Så vidt jeg ved, har
> Folketinget vedtaget (eller er på vej til at vedtage), at der godt må
> lægges reklameblokke inde i selve udsendelserne - og det kan måske få
> TV3 og TvDanmark 1 til at "flytte hjem igen".

Det var da godt nok dagens værste nyhed. Jeg håber så sandelig, det er en
and. De danske politikere burde tværtimod bruge deres indflydelse til at
forbyde reklameafbrydelser hos kabeludbyderne. Jeg er temmelig sikker på, at
det nok skulle få skodkanalerne til at droppe reklamer midt i udsendelserne,
fordi de er totalt afhængige af at være med på det danske kabelnet. Og så
ville de automatisk forlade England, for det er deres eneste grund til at
sende derfra. Men det bedste ville naturligvis være, at de forsvandt helt
fra Jordens overflade, hvis de ikke kan finde ud af at behandle spillefilm
ordentligt og sende dem i bredformat uden censurklip og afbrydelser og med
anstændige undertekster.

Niels



CybaMerc (13-04-2001)
Kommentar
Fra : CybaMerc


Dato : 13-04-01 21:34

A long time ago in a galaxy far, far away....
Niels Søndergaard wrote:


>Det var da godt nok dagens værste nyhed. Jeg håber så sandelig, det er en
>and.

Nope... det er Elsebeth Gerner Nielsen, der er på spil igen.

http://www.kum.dk/kum.asp?color=2&file=/./dk/2_IND.asp

Retfærdigvis, skal det dog siges, at Venstre er lige så slemme i denne
sag.

>De danske politikere burde tværtimod bruge deres indflydelse til at
>forbyde reklameafbrydelser hos kabeludbyderne.

Det vil aldrig ske. Politikerne har planer om at lade udbyderne
financiere oprettelsen af et digitalt sendenetværk. Det vil de aldrig
få gennemført uden en total liberalisering af reklamereglerne.

[snip]

Jonas Koch Bentzen (13-04-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 13-04-01 22:20

Niels Søndergaard skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en
> meddelelse news:9b7duj$ju5$1@news.cybercity.dk...
> '> Jeps, men sådan bliver det vel ikke ved at være. Så vidt jeg ved,
> har
>> Folketinget vedtaget (eller er på vej til at vedtage), at der godt må
>> lægges reklameblokke inde i selve udsendelserne - og det kan måske få
>> TV3 og TvDanmark 1 til at "flytte hjem igen".
>
> Det var da godt nok dagens værste nyhed. Jeg håber så sandelig, det er
> en and.

Keine duck.
http://Politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=155633

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Tim Christensen (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 17-04-01 21:40


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9b7jce$su1$1@news.cybercity.dk...

> Det var da godt nok dagens værste nyhed. Jeg håber så sandelig, det er en
> and. De danske politikere burde tværtimod bruge deres indflydelse til at
> forbyde reklameafbrydelser hos kabeludbyderne.

Hvad så med de kanaler på engelsk, tysk, fransk eller andre mærkelige sprog?
Jeg tvivler på en sådan lov kunne få CNN til at opgive reklamerne i
programmene. Forøvrigt tror jeg også at det kommer i konflikt med nogle
EU-regler om varernes fri bevægelighed.

Mvh

Tim



Niels Søndergaard (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 18-04-01 00:09

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev:

>> De danske politikere burde tværtimod bruge deres indflydelse til at
>> forbyde reklameafbrydelser hos kabeludbyderne.
>
>Hvad så med de kanaler på engelsk, tysk, fransk eller andre mærkelige sprog?
>Jeg tvivler på en sådan lov kunne få CNN til at opgive reklamerne i
>programmene. Forøvrigt tror jeg også at det kommer i konflikt med nogle
>EU-regler om varernes fri bevægelighed.

Det, jeg snakker om, er dansksprogede kanaler, der udelukkende sender
fra udlandet for at omgå dansk lovgivning. Man burde slå hårdt ned på
den slags i stedet for at overveje at legalisere det. Jeg kender ikke
nogen, der synes, det er fedt at få en film afbrudt af reklamer. Og så
bliver det gudhjælpeme foreslået af en radikal kulturminister. Det
parti har da mistet enhver troværdighed.
--
Mvh
Niels Søndergaard

Kvan (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Kvan


Dato : 18-04-01 09:31

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> writes:

> Det, jeg snakker om, er dansksprogede kanaler, der udelukkende sender
> fra udlandet for at omgå dansk lovgivning. Man burde slå hårdt ned på
> den slags i stedet for at overveje at legalisere det.

Hvordan i al verden skulle man gøre det? Det ville være nødvendigt at
gøre det i EU-regi (siden Danmark herudover ingen indflydelse har på
engelsk politik), og det tror jeg ikke på at man kan skabe flertal
for.

> Jeg kender ikke nogen, der synes, det er fedt at få en film afbrudt
> af reklamer.

Siden der er netop én kanal for hvem det lykkes at finansiere driften
uden reklamer midt i film, nemlig TvDanmark2, kunne man forestille sig
at det i virkeligheden var ret svært at få til at løbe rundt uden. Og
jeg tror trods alt hellere folk vil have afbrudte film end ingen
film.

Endelig er det jo sådan at man er frit stillet til at gå i biografen,
eller købe/leje film, hvis man gerne vil se dem uden afbrydelser. Nej,
jeg kan altså ikke have ondt i røven over reklamer på TV.

- Kvan.

Peter Brandt Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 19-04-01 14:24

"Niels Søndergaard"
> Det, jeg snakker om, er dansksprogede kanaler, der udelukkende sender
> fra udlandet for at omgå dansk lovgivning. Man burde slå hårdt ned på
> den slags i stedet for at overveje at legalisere det.Jeg kender ikke
> nogen, der synes, det er fedt at få en film afbrudt af reklamer. Og så
> bliver det gudhjælpeme foreslået af en radikal kulturminister. Det
> parti har da mistet enhver troværdighed.

Sagen er jo, at det ikke ændrer så meget i den nuværende situation.
Hvis de legaliserer reklameafbrydelser, sender TV3 og TvDanmark
reklamepauser. Hvis de ikke foretager legalisering, sender TV3 og Tv-
Danmark også reklamepauser.
Hvis Folketinget kan påvirke situationen gennem lovgivning om kabel-tv,
synes jeg, de skal gøre det.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Niels Søndergaard (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 19-04-01 20:20

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev:

>Sagen er jo, at det ikke ændrer så meget i den nuværende situation.
>Hvis de legaliserer reklameafbrydelser, sender TV3 og TvDanmark
>reklamepauser. Hvis de ikke foretager legalisering, sender TV3 og Tv-
>Danmark også reklamepauser.

Ja, men hvis det bliver lovligt at lave reklameafbrydelser i
udsendelser sendt fra Danmark, bliver det næste jo, at TV2 også vil
have sådan nogle. Det gælder sgu da om at holde det djævelskab uden
for grænserne. Den dér med, at vi må have fælles regler i hele EU,
giver jeg ikke meget for, så længe jeg ikke kan købe en BMW eller
autocamper til samme pris som en tysker.

--
Mvh
Niels Søndergaard

007 (13-04-2001)
Kommentar
Fra : 007


Dato : 13-04-01 21:14

On Fri, 13 Apr 2001 17:09:31 +0200, "Kasper" <kana@mindlessREMOVE.com>
wrote:

> >Hvad er Panscan? - og er det virkelig rigtigt at Tv3 censurer? - jeg troede
> >bare det var noget der var blevet kørt op... Kan du evt. komme med et grelt
> >eksempel på at Tv3 har klippet i en film?
>
>
> Eksempel på censurklip hos Tv3: Casino - scenen hvor Pesci dolker en anden
> mand med en fyldepen...Væk. De to falskspilleres afstraffelse i
> baglokalet... delvist væk. Der er givetvis flere, men jeg så den ikke
> færdig.

Scenen hvor Pesci og brormand får klø med bat - næsten alt er skåret
væk. Man ser broderen få et bat i knæhaserne, og derefter springes der
til deres levende begravelse... Det tager i dén grad tænderne ud af
filmen.

--
007
AKA
Niels Hansen
Misspellings are for your amusement only
(¯`'·.¸(¯`'·.¸ Queen - Champions of the world ¸.·'´¯)¸.·'´¯)

Niels Søndergaard (13-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 13-04-01 20:12

"killgore" <killgore20@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:9b6js1$ge3$1@sunsite.dk...
> er det virkelig rigtigt at Tv3 censurer? - jeg troede
> bare det var noget der var blevet kørt op... Kan du evt. komme med et
grelt
> eksempel på at Tv3 har klippet i en film?

Jeg husker Arnold-filmen Commando, der var klippet ned til cirka 60 minutter
af den engelske censur. Man fatter jo ikke, at de blander sig, når det ikke
engang bliver sendt til deres område.

Niels



Staalanden (12-04-2001)
Kommentar
Fra : Staalanden


Dato : 12-04-01 16:26

On Thu, 12 Apr 2001 17:20:04 +0200, "Niels Søndergaard"
<ns@post.cybercity.dk> wrote:

>"Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>news:9b41v4$po3$1@news.inet.tele.dk...
>> Jeg har godt nok ikke fået set Finding Forrester endnu, men har
>> da også store forventninger til den!
Den er udemærket lige så god/dårlig som GWH.
Men Connery er ret god.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408595
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste