Outlook 2003 gemmer ikke nye indstillinger
Fra : Kathrine

Dato : 10-10-03 08:55

Har installeret Outlook 2003 igår.
Putter menupunktet NEWS op under GO, som angivet i Helpmenuen.
Vinger af i ADVANCED toolbars.
Lukker jeg nu Outlook og åbner programmet igen forsvinder mine
indstillinger, således at jeg skal gentage hele forløbet igen.
Det er jo lidt uudholdeligt.
Nogen løsning?
--
Kathrine
---

Fra : emj

Dato : 10-10-03 09:54

On Fri, 10 Oct 2003 09:54:32 +0200, "Kathrine"
<katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote:

> [...]
>Lukker jeg nu Outlook og åbner programmet igen forsvinder mine
>indstillinger, således at jeg skal gentage hele forløbet igen.

Outlook kan ikke bruges til News. Du kan kun aktivere dit newsprogram
fra Outlook.
I kontrolpanel/internetindstillinger/programmer angiver du, hvilket
program, du vil bruge til News. Det kan være Outlook express eller
Forte Agent o.a.
HJerefter vil outlook finde dit newsprogram, når du vælger Gå
til/nyheder.
Hilsen emj

Fra : Kathrine

Dato : 10-10-03 10:29

"emj" skrev:

> Outlook kan ikke bruges til News. Du kan kun aktivere dit
newsprogram
> fra Outlook.

Det ved jeg godt Jeg var måske ikke så god til at forklare mig.

> I kontrolpanel/internetindstillinger/programmer angiver du, hvilket
> program, du vil bruge til News. Det kan være Outlook express eller
> Forte Agent o.a.

Det er gjort.

> HJerefter vil outlook finde dit newsprogram, når du vælger Gå
> til/nyheder.

Jaaa, så enkelt er det ikke med Outlook 2003, og det er her det går
galt!
NEWS er fjernet fra GO-menuen, og man skal selv tilføje den via
customize.
Det gør jeg så efter alle foreskrifterne i help-menuen.
Problemet er så, når jeg lukker og genåbner Outlook for at finde NEWS
i menuen GO, så er den væk igen, og jeg skal påny tilføje den via
customize.
Det er det der er mit problem, hvis det var mere til at forstå!?
Outlook gemmer altså ikke mine specielle indstillinger.
--
Kathrine
---

Fra : emj

Dato : 10-10-03 15:04

On Fri, 10 Oct 2003 11:28:31 +0200, "Kathrine"
<katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote:

>NEWS er fjernet fra GO-menuen, og man skal selv tilføje den via
>customize.
>Det gør jeg så efter alle foreskrifterne i help-menuen.

Prøv at gøre således:
Åbn Vis/værktøjslinje/tilpas
I venste side under "kategori" markerer du VIS
I højre side under "kommandoer" finder du "nyheder"
"tag ved" Nyheder med musen og hiv ordet op på menulinjen.
Det skal virke.

>Problemet er så, når jeg lukker og genåbner Outlook for at finde NEWS
>i menuen GO, så er den væk igen, og jeg skal påny tilføje den via
>customize.

Hvis du sidder på din egen maskine og ikke i et netværk, hvor andre
bestemmer, hvad du må ændre, så skal det virke.

>Det er det der er mit problem, hvis det var mere til at forstå!?
>Outlook gemmer altså ikke mine specielle indstillinger.
Prøv igen
Hilsen emj

Fra : Kathrine

Dato : 10-10-03 18:17

"emj" skrev:

> [...]
> I højre side under "kommandoer" finder du "nyheder"
> "tag ved" Nyheder med musen og hiv ordet op på menulinjen.

Det virker også lige indtil jeg lukker og åbner Outlook, så er NEWS
væk igen, og jeg kan starte forfra med at få den placeret i GO-menuen.
Så i længden virker det ikke

> Hvis du sidder på din egen maskine og ikke i et netværk, hvor andre
> bestemmer, hvad du må ændre, så skal det virke.

Det gør det altså bare ikke....

> Prøv igen

Nu har jeg afinstalleret ALT og geninstalleret i håb om, at der var
gået ged i et eller andet.
Men resultatet er det samme
Den vil ikke gemme mine indstillingre af en eller anden stupid årsag.
--
Kathrine
---

Fra : Per, Odense

Dato : 10-10-03 18:22

skrev i 3f8665a3$0$27385$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, bl.a. (forkortet):
> [...]
> Lukker jeg nu Outlook og åbner programmet igen forsvinder mine
> indstillinger, således at jeg skal gentage hele forløbet igen.

Desværre ingen løsning herfra.
Jeg har et problem med at få "tweak UI" til at huske indstillinger i Win XP,
hvilket OS bruger du?

--
MVH Per Herholdt, Odense
Molly (Vizsla):

Fra : Kathrine

Dato : 10-10-03 18:30

"Per, Odense" skrev:

> Desværre ingen løsning herfra.

ØV

> Jeg har et problem med at få "tweak UI" til at huske indstillinger i
Win XP,
> hvilket OS bruger du?

Jeg bruger Windows 2002 Proff.
Men jeg er nu gået rundt om problemet ved at lave en shortcut direkte
til Outlook Express Newsreader på min desktop. Det er da til at leve
med
--
Kathrine
---