Asus V7100 og problemer med Win98 2.ed.
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 25-10-03 07:43

Hejsa...

Jeg har fået et flip. Har fundet et par gamle spil, som jeg har svært ved at
afvikle i Win2000 og XP...

Jeg har lavet en partition med Win98 og det virker fint. Det sidste problem
jeg har, er at mit Asus V7100 ikke kan installeres. Det er et Geforce 2 MX.

Jeg har prøvet med driveren fra Asus. Der resetter Win98 lige inden at
skrivebordet fremkommer og med driveren fra Nvidia loader Win98 aldrig. Det
virker som om det er det samme sted den er gal. Jeg ved ikke hvad der er..

Jeg har prøvet at installere Asus driveren oveni Nvidia og lade alle nye
filer blive. Det virker heller ikke...

Er der nogen af jer som har et bud?

Jeg har ikke andre konflikter.

Abit KT7-RAID
CL Audigy Soundblaster
Asus v7100

Via drivere, Raid, lydkort mv. er alt indlæst uden problemer...

Med venlig hilsen
Kristian

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-10-03 11:26

"Kristian Marquard Knudsen" <Knuden@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at installere Asus driveren oveni Nvidia og lade alle nye

Sidstnævnte er det værste du kan gøre. At blande flere grafikdrivere sammen
er næsten på forhånd dømt til at gå galt.
Jeg har selv haft dette grafikkort og aldrig haft problemer med det.
Du skal nu sørge for at få afinstalleret alle dine geforce drivere, så du
til sidst booter op og kun bruger standard grafikdriveren fra windows 98.
Når du efter en boot er sikker på, at den står til standard, kan du
installere driveren. Jeg vil foreslå, at du henter den nyeste detonator
driver fra www.nvidia.com. Dem har jeg aldrig haft problemer med.
Har du husket at installere drivere til dit bundkort?? Det kan også være
årsagen til dit problem, idet de fleste bundkort har forskellige drivere,
som bl.a. styrer agp port m.m. De kan hentes hos producenten af dit
bundkort. De skal installeres inden du installerer grafikkort driveren.

Kurt

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 25-10-03 12:05

> [...]
> som bl.a. styrer agp port m.m. De kan hentes hos producenten af dit
> bundkort. De skal installeres inden du installerer grafikkort driveren.

---
Hej Kurt.

Jeg mener at have gjort som du siger... Jeg har ingen konflikter og det
kører ellers fint, lige bortset fra 16 farver i 640x480
Jeg må prøve mig frem... Jeg har endda prøvet hetl forfra igår aftes, men
det var samme resultat. Jeg har ellers heller aldrig haft problemer...

Mvh.
Kristian

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-10-03 18:34

http://www.viaarena.com/?PageID=300

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 25-10-03 20:16

> http://www.viaarena.com/?PageID=300

----

Tak den har jeg....

Jeg har lige prøvet en WinME og der er problemet nøjagtig det samme??!!

Jeg har hentet et Geforce256 i kælderen og prøver det istedet...

Mvh.
Kristian

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 26-10-03 08:03

> Jeg har hentet et Geforce256 i kælderen og prøver det istedet...
---

Tjaaa... Det gav nogenlunde samme resultat... Jeg kan finde kortet og
starte op, men den opfører sig mærkeligt...

Der må være noget andet i mit system som volder problemer. Jeg kan ikke
gennemskue det. Jeg har kun kørt XP på den og aldrig oplevet problemer....

Er der nogen der ved om Via4in1 driverne volder problemer i Win98... Eller
om der er specielle udgaver man skal bruge...??

Nu hedder det :
Abit KT7-RAID (installeret Via4in1, Raid-kontroller)
AMD 1 gig. processor.
Geforce256 (Nvidia nyeste)
Creative Audigy (som jeg ikke når at indstallere inden det crasher..)

hmm... øv..

Mvh.
Kristian

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-10-03 14:01

On Sun, 26 Oct 2003 08:03:02 +0100, "Kristian Marquard Knudsen"
<knuden@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om Via4in1 driverne volder problemer i Win98... Eller
>om der er specielle udgaver man skal bruge...??

Jeg har i et par år kørt med et gammelt motherbord (AMD K-6 333
CPU) med VIA chipsæt og et Asus Geforce 256 V6600 uden problemer
af den art med Win98 & WinXP.

Nu har jeg et Asus P4C800-E Deluxe motherboard (Intel 875P
Chipset) og samme problemer som dig.

Jeg har prøvet med Win98 DK og US samt WinME US. Når driveren er
indstalleret kan de kun starte i fejlsikret.

Jeg har bemærket at med de tre Win9x benyttes IRQ 10 til
grafikkortet men I Win XP SP1 benyttes IRQ 16

IRQ 16 er jeg ikke tidligere stødt på.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-10-03 09:43

> Tak den har jeg....

Jeg er ret sikker på, at Windows 98 kræver VIA4in1 driverne
for at køre TNT kort eller bedre i samme serie.
Har du prøvet med nogle ældre driver versioner?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Kristian

Dato : 26-10-03 21:55

> Jeg er ret sikker på, at Windows 98 kræver VIA4in1 driverne
> for at køre TNT kort eller bedre i samme serie.
> Har du prøvet med nogle ældre driver versioner?

---

Det tror jeg også.... Jeg har nu prøvet stort set alt...

Jeg har fundet frem til at det hele drejer sig om grafik-kortet eller noget
"bagved".

Jeg har prøvet at installere Hmonitor, som skulle overvåge motherboardet.
Det kan slet ikke starte...Det hænger bare og laver blå skærm.

Jeg har ingen problemer, sålænge at Geforce ikke er installeret og det står
som alm. PCI-kort. I samme sekund at AGP-porten skal bruges går det galt...
Jeg tror måske at det kunne være der at den er begravet.

Jeg ved snart ikke hvad jeg gør....

....tilråb fra salen: "...køb en P266 i Den Blå Avis til 500 og lad det
ligge...!

Mch.
Kristian

Fra : Kristian

Dato : 27-10-03 08:48

Hej igen...

Nå, nu tror jeg det går.

Jeg har installeret alt undtagen Geforce-kortet. Jeg skulle lige se om det
kunne bruges.
Jeg installerede spillet jeg nu har brugt 2 dage på klargøre til.... og det
virkede..

Så nu lader jeg det ligge... Jeg skal alligevel ikke bruge Win98 til
andet...

Tak for alle bidrag.

Mvh.
Kristian