kan jeg køre med 2 skærme
Fra : B. Lind

Dato : 24-10-03 07:49

Jeg har et abit IC7-G med et Saphire Radeon 9700 grafikkort. Jeg kunne godt
tænke mig at køre med 2 skærme, er det muligt med ovenstående hardware,
eller skal jeg ud og investere i et ekstra grafikkort?

Mvh B.L

Fra : Claus Hansen

Dato : 24-10-03 10:04

Det burde sagtens kunne lade sig gøre såfremt du har dualview på dit
grafikkort?

Fra : Peter Wolff

Dato : 24-10-03 10:41

> eller skal jeg ud og investere i et ekstra grafikkort?
>
> Mvh B.L

I såfald, hvor ville du placere dit "EKSTRA" grafikkort? Du kunne
selvfølgelig købe et PCI, meeeen det får du nok ikke meget ud + Der nemt kan
opstå problemer med brug af forskellige drivere.

Undersøg hellere mulighederne for det duelview, det lyder mere rigtigt.

Wolff

Fra : p.jarnbak

Dato : 24-10-03 11:42

> [...]
> tænke mig at køre med 2 skærme, er det muligt med ovenstående hardware,
> eller skal jeg ud og investere i et ekstra grafikkort?
Jeg har det samme kort og køre med 2 skærme.Du skal bare bruge den adapter
der følger med
kortet og bruge digital udgangen.Hvis du ser under properties har du primer
og sekundert grafikkort
og du kan stille en anden skærmfrekvens og opløsning til skærm nummer 2.Fedt
når man bruger flight sim
2004 og kan have alle instrumenterne på skærm 2.
Hej Palle.

Fra : B. Lind

Dato : 24-10-03 20:04

Hej jernbak
Jeg har prøvet det du foreslog og jo - jeg fik billed på skærm nr 2 , men
billedet fremstår meget grønt... Jeg har rodet med alle indstillinger på
selve skærmen og "egenskaber for skærm" men kan ikke slippe af med det
grønne skær. Skærm nr 2 er en 15" skærm (alm type ca 5-6 år gammel) men det
kan vel ikke være årsagen??? Når jeg sætter den samme skærm til en anden pc
viser den farverne korrekt.... Har du nogen foreslag???

Mvh B.L

Fra : p.jarnbak

Dato : 25-10-03 02:23

> [...]
pc
> viser den farverne korrekt.... Har du nogen foreslag???

Nej faktisk ikke.Når jeg klikker på skærm 2 og så egenskaber kan jeg justere
farver
og alt for skærm 2.Har du valgt skærmtype i ati control panel under
secondary display
ellers kan det måske hjælpe.Ellers er der måske en anden i gruppen der kan
hjælpe
da jeg selv er ret ny med ati kort da jeg ellers kun har haft nvidia kort.
Hej Palle.