Er der fejl på mit 9700Pro ?
Fra : --=Sone=--

Dato : 17-10-03 21:10

Hej,

jeg har de sidste 14 dage fået et ret "Træls" problem med min pc, specielt
når jeg skal spille,
fejlen består i at jeg bliver smidt ud af tæt på alle spil, undtagelse er
feks. BF1942, jeg får ind imellem en blå skærm med følgende tekst :

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP:0x0000000A (0xA13C87B8, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804FCCE9)

Jeg har en mis tanke til at det er spil som køre Open GL.
Er der en som ved om denne fejl skyldes mit GFX kort... el. ?? evt. ram
!!??
Kører med Catalyst 7-93

HJÆLP..........

--=Stone=--

Fra : SA

Dato : 17-10-03 22:55

> [...]
>
> Jeg har en mis tanke til at det er spil som køre Open GL.
> Er der en som ved om denne fejl skyldes mit GFX kort... el. ?? evt. ram

Ja noget er der jo galt i hvert fald :$ ... du kan ikke komme på et eller
andet du kan have gjort eller som er sket (software/hardware
installeret/opdateret/fjernet, overclocking, biosændringer, virus(!) ...).
Hvis ikke , så har du måske overclocket og det er nu pludselig blevet
ustabilt ? Prøv i så fald at køre alt tilbage til default hastigheder.

Det kan i princippet være stort set hvad som helst der forårsager den fejl
du får og måske er det allernemmeste simpelthen at starte med en
gen-installation af windows.
Hvis det ikke løser det ville jeg i dit sted starte med at teste cpu'ens
stabilitet med prime95 i minimum 3-4 timer.
Derefter ville jeg køre memtest86 i ligeså lang tid for at sikre at rammen
er stabil.
Hvis de to ting går i gennem har du trods alt kogt det noget ned, men det
kan stadig være motherboard, grafikkort eller et hvilket som helst pci kort
i din maskine ...
Men held og lykke med din nye fritidsbeskæftigelse...

Fra : --=Stone=--

Dato : 17-10-03 23:16

> [...]
> Hvis ikke , så har du måske overclocket og det er nu pludselig blevet
> ustabilt ? Prøv i så fald at køre alt tilbage til default hastigheder.

jooo måske en bios opdatering af mit mobo... men det gik jo perfekt.
Jeg har Oc'et på min cpu men kører normalt og har gjordt det i mere end en
mdr.

> Det kan i princippet være stort set hvad som helst der forårsager den fejl
> du får og måske er det allernemmeste simpelthen at starte med en
> gen-installation af windows.

Jeg har netop så sent som i formiddags lavet en re install af win. dog uden
held.
Jeg har fundet en artikel på microsoft's homepage, som omhandler denne stop
fejl.
Der syntes jeg at kunne læse at det drejer sig om driver som forsøger at få
adgang til noget high mem, som ikke er tilladt, har derfor opdateret alle
drivere, også uden held.

> [...]
kort
> i din maskine ...
> Men held og lykke med din nye fritidsbeskæftigelse...

Jeg må prøve Prime + memtest86 ......
Har dog også tænkt mig at flashe min bios tilbage !!

--=Stone=--

Ps.

Mit system er :

P4 2,4C
Gigabyte GA-8KNXP
2*256 samsung DDR3200 som dual
Gigabyte Radeon 9700Pro
2*40GB i Raid 0 ( Med os )
1*120 SATA
1*40 ATA IDE
Intel Gigabit lan
SB LIVE!

Fra : SA

Dato : 17-10-03 23:34

> jooo måske en bios opdatering af mit mobo... men det gik jo perfekt.
> Jeg har Oc'et på min cpu men kører normalt og har gjordt det i mere end en
> mdr.

Jeg vil anbefale dig at køre prime95 på den CPU. Nogle gange er der forskel
på hvor godt forskellige versioner af Bios overclocker.
Du finder prime95 her:
ftp://mersenne.org/gimps/p95v2212.exe

Du skal bare vælge Torture Test fra Options menuen så er du kørende. Testen
må ikke fejle og jeg vil anbefale dig at lade testen køre en hel nat over
(som oftest fejler den dog indenfor de første 2 timer hvis den er hel gal).

Hvis den kører fejlfrit, ja så må du vel hellere forsøge at flashe din gamle
bios tilbage. Det er udelukkelses metoden vi er i gang med :)

Ang. memory tror jeg ikke så meget på fejl der, medmindre du har overclocket
fsb/ram synkront ifbm. din overclock af cpu'en.
såvidt jeg lige husker er samsung pc3200 ikke verdens bedste overclocker, så
prøv at holde dem på 200 mhz / 800 mhz (ved ikke hvad man kalder det i p4
termer :D ).

Nu kan du jo lige starte med dette her, ellers har jeg vel ca. 100 andre
gode forslag, med bla. cmos reset, flytten-rundt-på dit SB live kort,
viskelæder-på-ramkredse osv. lyder det ikke spændende ??? Det er ligefør jeg
håber vi skal ud i noget af det :D j/k

Fra : --=Stone=--

Dato : 17-10-03 23:52

> [...]
> gode forslag, med bla. cmos reset, flytten-rundt-på dit SB live kort,
> viskelæder-på-ramkredse osv. lyder det ikke spændende ??? Det er ligefør

THX ))

Jeg tror i har mis forstået lidt... jeg har ikke Oc'et min pc lige nu... har
ikke haft den oc'et i ca en mdr.....

Men jeg tester alligevel )

Vender tilbage...

--=Stone=--

Fra : Zulu

Dato : 17-10-03 23:42

"--=Sone=--" <Sejl@surfmailSPAM.dk (fjern SPAM)> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en mis tanke til at det er spil som køre Open GL.
> Er der en som ved om denne fejl skyldes mit GFX kort... el. ?? evt. ram

Jeg får samme fejl når jeg har overclocket for meget eller givet CPU'en for
lidt spænding, så skru lidt ned og hastigheden eller giv den lidt mere at
leve af.

Zulu

Fra : --=Stone=--

Dato : 17-10-03 23:49

> [...]
for
> lidt spænding, så skru lidt ned og hastigheden eller giv den lidt mere at

Tjo... det fandens ved det er bare at jeg ikke kører med dyret Oc'et.... den
kører 100% standart...!!

--=Stone=--

Fra : SA

Dato : 17-10-03 23:54

> for

> Tjo... det fandens ved det er bare at jeg ikke kører med dyret Oc'et....
den
> kører 100% standart...!!

Ok sorry, så misforstod jeg dit sidste indlæg.
Hop direkte til flash af din gamle bios så :D

Fra : --=Stone=--

Dato : 18-10-03 00:29

> Ok sorry, så misforstod jeg dit sidste indlæg.
> Hop direkte til flash af din gamle bios så :D

No prob...
Har lige flashet tilbage til den gamle ver. det har ikke hjulpet en sk......

Jeg har nu efter hånden mit lydkort mistænkt...... men what the fuck... det
kan jo være det hele...

Tænker også lidt på xp driverne til SATA + RAID de er som de eneste i mit
system ikke godkendt af microsoft... det kan evt. også have lidt at sige !!?

--=Stone=--

Fra : --=Stone=--

Dato : 18-10-03 00:56

"--=Stone=--" <Sejl@surfmailSPAM.dk (fjern SPAM)> wrote in message

> [...]

Tænkte også på om min drev opsætning kunne have noget med sagen at gøre ??

Har som nævnt
2*40 GB i Raid 0 ( Med Win Xp Pro )
1*120 GB SATA som køre Base
1*40 GB IDE som er sat på IDE2 som master sammen med en brænder som slave
og 1 DVD i IDE 1 som Master

Kan det betyde noget at der ikke er en master i IDE 1-- altså en HD ???

--=Stone=--

Ps
skal vist finde en anden gruppe til denne snak, kommer da lidt ud over GFX
!! Sorry

Fra : SA

Dato : 18-10-03 09:11

> [...]
> system ikke godkendt af microsoft... det kan evt. også have lidt at sige
!!?

Det er muligt ... men prøv evt. følgende:
Flyt lydkortet (går ud fra det allerede sidder i det slot, længst væk fra
agp porten - så bare flyt det er hak op).
I bios disable alt onboard du ikke bruger: fx. seriel porte, parallel port,
firewire, usb, onboard lyd mv.

Fra : Brian Olsen

Dato : 18-10-03 00:58

"--=Sone=--" <Sejl@surfmailSPAM.dk (fjern SPAM)> skrev i en meddelelse news:3f904c83$0$30088$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
> STOP:0x0000000A (0xA13C87B8, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804FCCE9)

Det lyder som en RAM fejl !

Selv om det er PC3200 RAM du har i maskinen er det ikke alle der har det lige godt
med at køre Dual Channel ved standard opsætning.

Prøv at ændre volt på RAM i BIOS til 2,8 el. 2,9 V, det burde løse problemet.

Mvh
Brian Olsen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 18-10-03 14:30

Hej

Ja det lyder helt sikkert som en RAM fejl

Gå ind i biosen og vær sikker på at den ikke kører CAS 2. Ændre den til det
højeste, og prøv igen. Jeg havde samme fejl, og det virkede. Kan også være
dine ram er defekte.

Mvh Michael

Fra : --=Stone=--

Dato : 20-10-03 00:22