Tv-Out kabel?
Fra : Steffen Andersen

Dato : 29-10-03 23:35

Hej

Overvejer at invistere i et kabel så jeg kan få udnyttet mit grafikkorts
Tv-Out funktion, men hvilke er at foretrække? - og hvor kan de købes (link)?

Fra : Jens Gregersen

Dato : 29-10-03 23:42

> Overvejer at invistere i et kabel så jeg kan få udnyttet mit
> grafikkorts Tv-Out funktion, men hvilke er at foretrække? - og hvor
> kan de købes (link)?

Men husk lige at tjekke hvilke indgange dit tv har. Men på siden er der
_alt_ hvad du skal bruge - inkl. diverse omformere - for at få billedet på
tv'et.

Held og lykke med det.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Christian Spøer

Dato : 30-10-03 00:35

> Overvejer at invistere i et kabel så jeg kan få udnyttet mit grafikkorts
> Tv-Out funktion, men hvilke er at foretrække? - og hvor kan de købes
(link)?

Prøv her:
http://www.hifiklubben.dk/
Produkter > Tilbehør > Billedkabler

Jeg bruger et Taralabs Prism SVTS Videokabel der sender svhs signalet til en
scartindgang, der skal være RGB kompatibel. På mit tv, der er et Thomson 32"
er der tre indgange, hvoraf kun den ene er RGB kompatibel.
Kablet føles meget lækkert, og virker som god kvalitet. Der er forresten
også ledere til lyd på det.

Mvh
Christian

Fra : Jens Gregersen

Dato : 30-10-03 01:13

> Prøv her:
> http://www.hifiklubben.dk/
> Produkter > Tilbehør > Billedkabler

Hold da ferie nogle priser! Ikke at jeg ikke tror, at produkterne ikke er
helt i top kvalitetsmæssigt, men med de priser kan det da næsten ikke være
alm. forbrugere de henvender sig til.

> Kablet føles meget lækkert, og virker som god kvalitet. Der er
> forresten også ledere til lyd på det.

Det burde det vel næsten også til den pris. Jeg håber ikke at dit tv står
alt for langt fra computeren

Fra : Christian Spøer

Dato : 30-10-03 11:36

> Hold da ferie nogle priser! Ikke at jeg ikke tror, at produkterne ikke er
> helt i top kvalitetsmæssigt, men med de priser kan det da næsten ikke være
> alm. forbrugere de henvender sig til.

Det er stejle priser, ja.

> Det burde det vel næsten også til den pris. Jeg håber ikke at dit tv står
> alt for langt fra computeren

Jo, jeg har 5-meters kablet...

Mvh
Christian

Fra : Svend E

Dato : 30-10-03 14:03

Jeg har købt et 10m kabelkit i Bilka til 75kr med diverse adaptere. Det er
både lyd og billed kablel samt diverse adaptere. Jeg har set zitech har et
ligende sæt til under 100kr. Det fungerer fint for mig.

Svend

Fra : Svend E

Dato : 30-10-03 14:15

Her er zitechlinket: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=12017

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-10-03 15:58

On Thu, 30 Oct 2003 14:03:15 +0100, "Svend E" <se@notvalid.dk> wrote:

> [...]
>både lyd og billed kablel samt diverse adaptere. Jeg har set zitech har et
>ligende sæt til under 100kr. Det fungerer fint for mig.

Jeg har set et lignende sæt hos Jem & Fix til 69,- kr.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Steffen Andersen

Dato : 30-10-03 19:14

Jeg tror jeg køber sættet fra Zitech:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=12017

Men hvad skal tilsluttes hvor?, hvis i kunne skrive en "step by step" guide
ville det være fint, da jeg er newbie på dette område.

PS: Mit TV er et splinter nyt Phillips 32", og skulle ha det "hele".

"Gert Søgaard Jensen" <nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> skrev i en
meddelelse news:7l92qv809lu40s25tnguglqmbsi7cqn08s@4ax.com...

Fra : Svend E

Dato : 31-10-03 14:03

Hvis man køber et sæt følger der ofte en skitse med. Følg den hvis du er i
tvivl.

Kort fortalt og uden at jeg iøvrigt kender din opstilling: I PC-enden af
kablet tilsluttes en gul ledning til skærmkortet og lydkablet via en
splitter til det almindelige højtalerstik på PC'en. Afhængig af
skærmkortstik skal du evt bruge en gul adapter (5cm ledning) der følger med
sættet.

I TV-enden af kablet: de tre stik (rød, hvid og gul) kan tilsluttes på flere
måder. Det nemmeste for dig er sikkert at tilslutte dem via SCART-adapteren
(som følger med). Dvs når du skal se billed og lyd fra computeren slår du
tv'et over på den relevante AUX-indgang der hører til det SCART-stik du har
monteret den i. SCART adapteren har en kontakt der afgør om den sender
IN.

Fra : Steffen Andersen

Dato : 31-10-03 16:34

"PC-enden" og "TV-enden"... Hvad er hvad?

"I PC-enden af
kablet tilsluttes en gul ledning til skærmkortet". Jeg synnes ikke at kunne
se en gul ledning...

"Afhængig af skærmkortstik skal du evt bruge en gul adapter". Ved hvilke
skærmkortstik er dette nødvendigt?

Hvilken del er lydkablet?

"I TV-enden af kablet: de tre stik (rød, hvid og gul)". De er på billedet
rød, hvid og sort?

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-10-03 18:08

Hej Steffen.

Hvorfor giver du ikke et link hvor stikkene bag på dit grafikkort er nærmere
beskrevet og vist? Det gør det hele meget nemmere .

Fra : Christian Spøer

Dato : 31-10-03 17:54

> Men hvad skal tilsluttes hvor?, hvis i kunne skrive en "step by step"
guide
> ville det være fint, da jeg er newbie på dette område.

Prøv dig fem... Stik og ledninger vil forklare sig selv. Du kan næsten ikke
sætte dem forket. Jeg har sat mange ledninger i denne kategori forkert, og
har aldrig brændt noget af. Kun fået sort skærm indtil jeg fandt den rigtige
kombination. Det er lidt svært at forklsre en gennemgang her i ren tekst.
Led på nettet. Diverse elektronikforretninger og google.

Mvh
Christian

Fra : Steffen Andersen

Dato : 31-10-03 20:11

Jammen kan du ikke fortælle mig hvilke stick der skal bruges hvor?
(http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=12017)

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-11-03 10:59

> Jammen kan du ikke fortælle mig hvilke stick der skal bruges hvor?
> (http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=12017)

Det bliver lidt svært så længe jeg ikke ved hvilke stik der sidder bag på
dit grafikkort. Du har stadig ikke fortalt hvilket grafikkort du har og
givet et link hvor der er billeder af stikkene bag på kortet!!

Fra : Steffen Andersen

Dato : 01-11-03 11:15

Har lige fundet ud af at 10m er langt fra nok, jeg skal bruge 15m eller der
over, har i nogle ideer om hvor jeg kan købe sådan et sæt?