Kan strømforsyningen gøre en forskel?
Fra : John

Dato : 28-10-03 14:41

Hej!

Jeg har problemer med at installere på hden, bios finder hden, men kan ikke
installere på
den, windows siger der ingen hd er tilsluttet!...Har skiftet kabel, står til
"master"
den kan formater!....jeg bruger et ældre kabinet(siemens)
strømforsyning"230w"
Det skal lige siges jeg har prøvet med andre hder som med sikkerhed virker!

Er det muligt at strømforsyningen ikke lever op til Atx standarden på et nyt
bundkort?

John.

Fra : JK

Dato : 28-10-03 15:16

On Tue, 28 Oct 2003 14:40:32 +0100, "John" <noerrebrogade@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Er det muligt at strømforsyningen ikke lever op til Atx standarden på et nyt

Partitionen C skal også være sat startable med Fdisk.

Hvis det er windows xp, behøver harddisken slet ikke at være
formatteret. Så får du NTFS.

Undertiden skal harddisken sidde i enden af kablet selv om man ikke
bruger cable select. Bruger du det rette 80-leder kabel ? (eller 40).

mvh

John

Fra : John

Dato : 28-10-03 15:29

ja, jeg bruger det rigtige kabel, har prøvet at formattere under NTFS.
og da skriver den hden ikke findes eller der er bad sectors!(hden er
spritny)
har prøvet den på en anden, uden problemer!!!
Har prøvet alle stik på kablet!

Ved det lyder underligt, men det sidste som jeg ikke har prøvet er at skifte
strømforsyningen
til en nyere med feks. 300w....har en teori om at den ikke giver hden den
spænding
som den skal bruge, når cpuen arbejder på højtryk!

Tak for din henvendelse JK.

John.

Fra : Leony

Dato : 29-10-03 18:23

"John" <noerrebrogade@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ja, jeg bruger det rigtige kabel, har prøvet at formattere under NTFS.
> og da skriver den hden ikke findes eller der er bad sectors!(hden er
> spritny)

Bliver den fundet korrekt af BIOS?

> har prøvet den på en anden, uden problemer!!!

Samme størrelse i GB?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/