Hvilken PSU
Fra : Cacba

Dato : 24-10-03 19:30

Hej folks..

Jeg overvejer nu psu da jeg ikke synes den jeg har nu lever en høj nok
spænding...

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404657955

Her kan i se udklip fra MBM5
Voltage: [Core 0] 1.5V [Core 1] 1.5V [+3.3] 3.3V [+5.00] 5.2V [+12.00] 11.4V
[-12.00] -11.9V [-5.00] -5.0V

Grunden til at jeg vil skifte er at jeg på ingen mulig måde kan OC min cpu,
og har hørt en del om at billige PSU'er kan være et problem...

Nogle som har en PSU de vil anbefale... har overvejet lidt
http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=186 ... men prisen erlidt i
overkanten, eller er prisen rimelig til produktet???

Intet af systemet er OC...
Intel P4 2,53, 533Mhz fsb.. (Family F, Model 2, Stepping 4)
2*512mb ddr ram - pc-2700
cd + dvd
Geforce 3 Ti-200, 128mb ddr
ASUS P4P3
4*HD
Tv-kort, netkort, SBlive 5,1, ekstra IDE comtroller og USB

Cacba Out..

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 24-10-03 19:45

Cacba wrote:
> Nogle som har en PSU de vil anbefale... har overvejet lidt
> http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=186 ... men prisen erlidt i
> overkanten, eller er prisen rimelig til produktet???

Altså den er jo ikke billig, men det er min erfaring en kvalitets PSU
betaler sig i det lange løb. Måske har jeg bare været heldig, men min PC
er ihverfald mere stabil end de fleste af mine venners og valg af
strømforsyning er et af de steder vi vælger forskelligt.

Mvh

Bruno

PS. Jeg har en Antec TruePower 430W der opfører sig eksemplarisk, så den
kan jeg ihvertfald godt anbefale.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-10-03 01:50

"Cacba" <cacba@cacba.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ASUS P4P3
> 4*HD
> Tv-kort, netkort, SBlive 5,1, ekstra IDE comtroller og USB

Hvad skal du bruge de PC til ?? - spil eller almindel igkontor ??
Det er meget godt med mange Watt /Ampere - men Volt er jo "ligegyldig"
dvs. når der skal være 5 Volt skal der være 5 Volt ( osv. - 3,3 volt
ATX), 12V , -5V osv.

Det der er vigtigt er hvor mange Amper (strøm) du har pr.
volt/spændingsshed - og hvor stor det til svarende strømforbrug er.
Desvære er det næstten umuligt at få at vide - men vælg den PSU hvor der
er flest Ampere(A) ved 3,3 V og 5 V.

Hvis du regner med at have mange blæsere skal du også sørge for at der
er nok 12V/ Amps til blæserne - hvis de larmer for meget sænker du
spændingen (V).

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Cacba

Dato : 25-10-03 05:56

> [...]
>
> Hvis du regner med at have mange blæsere skal du også sørge for at der
> er nok 12V/ Amps til blæserne - hvis de larmer for meget sænker du

Bruger pc'en til meget, lige fra spil, til HP... har altid en masse
programmer til at køre (er nok for dogn til at lukke dem :) ).... kører
altid med 100% load (SETI@Home). så den får lov til at arbejde...(kører
24/7)

Cacba Out

Fra : Christian Spøer

Dato : 25-10-03 19:12

> Jeg overvejer nu psu da jeg ikke synes den jeg har nu lever en høj nok
> spænding...
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404657955

Alt for billig til den ydelse, den giver slet ikke det den reklamerer med.

> Grunden til at jeg vil skifte er at jeg på ingen mulig måde kan OC min
cpu,
> og har hørt en del om at billige PSU'er kan være et problem...

Helt rigtigt. PSU'en er hjertet i din pc, den pumper blodet rundt, og skal
derfor være sund, rask og velproportioneret.

> Nogle som har en PSU de vil anbefale... har overvejet lidt
> http://www.bsmultimedia.dk/info.php?id=186 ... men prisen erlidt i
> overkanten, eller er prisen rimelig til produktet???

Enermax er gode (rigtigt gode). Har selv en på 300W. Og den du har linket
til er klart stærk nok til din bestykning. Antec har også godt ry.
Min næste bliver en Fortron 350w FSP PAPST 1600rpm (Secur) fra
webconsult.dk. Den er rigtigt lækker, meget stille og giver god køling.