CPU upgrade
Fra : Frederik S

Dato : 21-10-03 19:25

Hej,

Jeg har et Asus CUSL-C bundkort som jeg er meget glad
for sammen med en P3 866 Mhz CPU. Jeg kunne godt bruge lidt flere kræfter så
jeg har overvejet at beholde
opsætningen og købe den hurtigste Socket 370 CPU jeg kan finde, nemlig en
Intel Celeron 1400MHz Tualatin In-A-Box.
Hvor meget performance vil jeg vinde ved det tror i? Burde man lave den
store opgrade?

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-03 20:45

Frederik S wrote:

> Jeg har et Asus CUSL-C bundkort
> jeg har overvejet at beholde
> opsætningen og købe den hurtigste Socket 370 CPU jeg kan finde, nemlig en
> Intel Celeron 1400MHz Tualatin In-A-Box.

Den virker ikke i det bundkort uden en adapter.
Det skal hedde TUSL-C for at understøtte Tualatin.

Fra : ab

Dato : 21-10-03 21:24

> Den virker ikke i det bundkort uden en adapter.
> Det skal hedde TUSL-C for at understøtte Tualatin.

- Men hvis nu ... ja, så skulle ydelsesforskellen f.eks. på en P-III 800
MHz og en Celeron 1,3 GHz være 17 % (iflg. det tyske Computer Bild). Dit
eksempel vil efter de samme tal være ca. 20 %. Ikke til de store
anstrengelser

ab

Fra : Frederik S

Dato : 22-10-03 10:51

ahh, god pointe - tak ;) Så gider jeg ikke....
Også til dig ab - kunne nemlig ikke finde nogle sammenligninger på nettet...

- F