/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Vedr. garanti
Fra : gunter


Dato : 21-10-03 16:17

Lad os sige at man køber bundkort og psu hos et firma, og psu'en så
brænder et motherboardet af - hvordan står man så med garanti?

Hvad hvis man har købt delene ved to forkelige firmaer?

Bare en tanke


 
 
SA (21-10-2003)
Kommentar
Fra : SA


Dato : 21-10-03 17:02


"gunter" <gunter@noname.dk> wrote in message news:bn3ild$jje$1@sunsite.dk...
> Lad os sige at man køber bundkort og psu hos et firma, og psu'en så
> brænder et motherboardet af - hvordan står man så med garanti?
>
> Hvad hvis man har købt delene ved to forkelige firmaer?
>
> Bare en tanke

Interessant problemstilling. I grunden burde du vel kræve erstatning for dit
afbrændte mothermoard hos firmaet du har købt psu'en af.
Desværre er det nok ikke særlig nemt at få forhandleren til at gå med til
det , uden kamp.
Så personligt ville jeg nok ty til følgende model istedet:
1. Køb en nøjagtig tilsvarende psu over internettet hos forhandleren, hvor
du har købt motherboardet.
2. Returner derefter den defekte powersupply samt motherboard til denne
forhandler og meddel ham at du samtidig ønsker at bruge 14-dages
fortrydelsesfristen på psu'en.




iddqdATworldonline.D~ (21-10-2003)
Kommentar
Fra : iddqdATworldonline.D~


Dato : 21-10-03 17:12

SA wrote:

> Så personligt ville jeg nok ty til følgende model istedet:
> 1. Køb en nøjagtig tilsvarende psu over internettet hos forhandleren, hvor
> du har købt motherboardet.
> 2. Returner derefter den defekte powersupply samt motherboard til denne
> forhandler og meddel ham at du samtidig ønsker at bruge 14-dages
> fortrydelsesfristen på psu'en.
>
Flot nok, Søren. Lad mig gætte hvis du skal til bryllup så køber du en
smoking og lader mærkerne blive siddende i, hvor taber agtig kan man være.

Og det er så pga. folk som Søren at mange firmaer er besværlige når
noget skal returneres - simpelthen fordi der er fjolser som svindler og
misbruger den slags muligheder.

At det så ikke vil kunne lade sig gøre fordi der er noget som hedder
serienumre er så noget andet

Mvh

Bruno


Bernhard Ege (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 21-10-03 17:38


"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> wrote in
message news:bn3ls3$23ah$1@news.cybercity.dk...
> SA wrote:
>
> > Så personligt ville jeg nok ty til følgende model istedet:
> > 1. Køb en nøjagtig tilsvarende psu over internettet hos
forhandleren, hvor
> > du har købt motherboardet.
> > 2. Returner derefter den defekte powersupply samt motherboard til
denne
> > forhandler og meddel ham at du samtidig ønsker at bruge 14-dages
> > fortrydelsesfristen på psu'en.
> >
> Flot nok, Søren. Lad mig gætte hvis du skal til bryllup så køber du en
> smoking og lader mærkerne blive siddende i, hvor taber agtig kan man
være.
>
> Og det er så pga. folk som Søren at mange firmaer er besværlige når
> noget skal returneres - simpelthen fordi der er fjolser som svindler
og
> misbruger den slags muligheder.

Er helt enig. Det samme gør folk i Bilka og andre steder. Jeg synes ikke
om det.

> At det så ikke vil kunne lade sig gøre fordi der er noget som hedder
> serienumre er så noget andet

Ja, heldigvis. Det stopper de fleste af den slags personer. Kræver bare
at butikken noterer serienummeret på fakturaen.

mvh Bernhard


Claus Tersgov (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 22-10-03 00:37


"SA" <soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse
news:3f955863$0$45334

> Så personligt ville jeg nok ty til følgende model istedet:
> 1. Køb en nøjagtig tilsvarende psu over internettet hos forhandleren, hvor
> du har købt motherboardet.
> 2. Returner derefter den defekte powersupply samt motherboard til denne
> forhandler og meddel ham at du samtidig ønsker at bruge 14-dages
> fortrydelsesfristen på psu'en.

Det er det, man kan kalde bedrageri!

Skvadderhoved!

Claus



Morten Holberg Niels~ (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Morten Holberg Niels~


Dato : 22-10-03 12:16


"SA" <soren@SLETDETTElerskov-andersen.dk> skrev i en meddelelse
news:3f955863$0$45334$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så personligt ville jeg nok ty til følgende model istedet:
> 1. Køb en nøjagtig tilsvarende psu over internettet hos forhandleren, hvor
> du har købt motherboardet.
> 2. Returner derefter den defekte powersupply samt motherboard til denne
> forhandler og meddel ham at du samtidig ønsker at bruge 14-dages
> fortrydelsesfristen på psu'en.

Fjols.

--
Mvh
Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!



Povl H. Pedersen (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 21-10-03 18:37

On 2003-10-21,
gunter <gunter@noname.dk> wrote:
> Lad os sige at man køber bundkort og psu hos et firma, og psu'en så
> brænder et motherboardet af - hvordan står man så med garanti?
>
> Hvad hvis man har købt delene ved to forkelige firmaer?
>
> Bare en tanke

Produktansvarsloven gor at du kan gå til leverandoren af PSU'en,
og kræve din ret der. Hvis han ikke vil hjælpe kan du gå til
distributor eller producenten.

Produktansvarsloven giver dig altså mulighed for at slæbe hele
kæden i retten indtil du får erstatning.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408894
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste