Fotoprinter?
Fra : Peter

Dato : 19-10-03 13:15

Hej.

Hvilken fotoprinter skal man købe, hvis man vil have RIGTIG gode billeder,
på baggrund af billeder taget med 6 Mpixel kamera?

Må meget gerne være muligt at skrive til kant på papir i både 10x15 og A4
størrelse. Prisen skulle gerne være omkring 3.000 eller under.

Har selv en HP Photosmart P1000, og har haft kik på både HP og Canon, da det
er et Canon kamera (EOS 300D) som jeg benytter/skal benytte.

Jeg ved at papiret har stor betydning også. Her benytter jeg Kodak Premium
Picture Paper 220g/m Ultra Glossy.

Håber på et godt og fyldestgørende svar :)

Peter

Fra : morten

Dato : 19-10-03 22:38

"Peter" <mr_dipshit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Picture Paper 220g/m Ultra Glossy.
>
> Håber på et godt og fyldestgørende svar :)

Jeg har ikke selv lige svaret på hånden, men jeg ved hvor det kan findes.

http://hardwarecentral.dealtime.com/xPP-Printers

Her er reviews af flere tusinde printere, rigtig opdeling i både pris og
producent kategorier.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-03 07:45

"morten" <morten@fake.dk> wrote in message

> [...]
>
> http://hardwarecentral.dealtime.com/xPP-Printers
>
> Her er reviews af flere tusinde printere, rigtig opdeling i både pris og

Tak.

Men jeg savner en samlet test, lidt a la Tænk & Test, som skriver samlet om
markedet og anbefaler en enkelt eller to. Jeg kan godt se forskellen mellem
2400x1200 og 1200x1200 dpi, men hvordan kvaliteten generelt er, har jeg
svært ved at gennemskue.

Peter :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-10-03 15:24

"Peter" <mr_dipshit@hotmail.com> wrote:

>Hvilken fotoprinter skal man købe, hvis man vil have RIGTIG gode billeder,
>på baggrund af billeder taget med 6 Mpixel kamera?

Rigtigt gode billeder får du ** ALDRIG ** med en printer, den slags
skal 'fremkaldes' hos den lokale fotohandler.

Og så er fotohandleren endda betydeligt billigere end printeren.

<mlr>

Fra : Andropov

Dato : 22-10-03 12:50

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> Rigtigt gode billeder får du ** ALDRIG ** med en printer, den slags
> skal 'fremkaldes' hos den lokale fotohandler.

Jeg printede en gang et billede ud med min hp 710C på hp's fotopapir
og prøvede senere at indscanne billedet. Det bliver ikke et godt
resultat fordi billedet bliver lilla. Det er noget med at hp printere
bruger en lilla farve til at forbedre resultatet. Men ikke så godt
hvis man senere vil indscanne billedet.....