Min Computer fryser!
Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 18-10-03 18:48

- og det er ikke fordi det er ved at blive vinter!

Tilsyneladende fra den ene dag til den anden er min computer begyndt, med
jævne mellemrum at gå fuldstændig kold.
Lige pludselig kan man bare intet... Den går simpelthen i stå på
skærmbilledet og så er der ikke andet at gøre, end at trykke reset.
ctrl-alt-del virker ikke - musen virker ikke - intet!
Det er ellers kun en måned siden jeg har formatteret, så jeg er bange for at
det er et hardware problem.

Mit system:

Win2KPro
1000 MHz AMD Duron
256 mb ram
20 & 60 GB HD

Jeg kan ikke huske hvilket bundkort der er i.

Diagnose?

mvh Claus

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-10-03 19:09

"Claus H. Skaarup" <skaarup75-fjern@noget-yahoo-tekst.dk> skrev i
en meddelelse news:3f917cf6$0$45334$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> 256 mb ram
> 20 & 60 GB HD
>
> Jeg kan ikke huske hvilket bundkort der er i.

Det kan være et varmeproblem. Støv i køleribber forhindre køling, men et
par vatpinde kan gøre underværker.

Et program til at overvåge systemet kunne være Motherboard Monitor:
http://mbm.livewiredev.com/

Mens DTemp er dejlig let til at se temperaturen på harddiskene:
http://private.peterlink.ru/tochinov/

Har du onboard lyd eller/og PCI-lydkort?
Har du onboard grafik eller/og grafikkort?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 19-10-03 15:13

> Det kan være et varmeproblem. Støv i køleribber forhindre køling, men et
> par vatpinde kan gøre underværker.

Der kan man bare se. Jeg tog sidepladen af og pustede på de "vitale dele".
Derved skete 2 ting: 1: Computeren kører! og 2: Jeg fik et længerevarende
hosteanfald ...

Hovedsagen er at det VIRKER. Tak for hjælpen

mvh Claus

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 19:34

Claus H. Skaarup wrote:

> Jeg kan ikke huske hvilket bundkort der er i.

For tiden ser jeg mange bundkort stå af pga. defekte kondensatorer.
Åbn kassen og se efter om nogle af dem buler ud i toppen og/eller lækker
noget sort klistret stads.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 18-10-03 19:39

"Claus H. Skaarup" <skaarup75-fjern@noget-yahoo-tekst.dk> skrev i en
meddelelse news:3f917cf6$0$45334$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> - og det er ikke fordi det er ved at blive vinter!

He he... der kom du en del "morsomme" sjæle i forkøbet .

^^

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!

Fra : Claus H. Skaarup

Dato : 18-10-03 20:36

"Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en
meddelelse news:3f9188a8$0$94881$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Claus H. Skaarup" <skaarup75-fjern@noget-yahoo-tekst.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f917cf6$0$45334$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> He he... der kom du en del "morsomme" sjæle i forkøbet .

Dig. f.eks.?

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 18-10-03 21:08

"Claus H. Skaarup" <skaarup75-fjern@noget-yahoo-tekst.dk> skrev i en
meddelelse news:3f919644$0$45360$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Morten Holberg Nielsen" <holberg19@ DELETETHIS ofir.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f9188a8$0$94881$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Dig. f.eks.?

Nej

(I dette tilfælde) Der er langt fra at tænke til at handle...