Fladskærme og respons tid
Fra : Svend

Dato : 17-10-03 11:41

Hi Boyz

Vedr Fladskærme taler man om noget der hedder skærmens respons tid.

Jeg er så meget inde i det at jeg ved at det har noget at gøre med den
tid det tager for de enkelte celler/pixels på skærmen at reagere og
skifte farve.

Men hvad er en acceptabel respons tid ?

De skærme jeg har kigget på ligger på 24/26 millisekunder i
responstid. Hvis man også skal spille lidt på skærmen er det så
acceptabelt.?

Fra : JK

Dato : 17-10-03 12:10

On Fri, 17 Oct 2003 12:41:15 +0200, Svend <noemail@nospamming.com>
wrote:

> [...]
>
>De skærme jeg har kigget på ligger på 24/26 millisekunder i
>responstid. Hvis man også skal spille lidt på skærmen er det så

Læs hellere nogle gamle indlæg på dk.edb.hardware.skaerm
fra 1. oktober deromkring.

Den responstid du nævner er ret lang (forældet for MVA skærme).

En skærm som Acer AL732 har 16 msec

Men panel-typen i skærmen betyder meget for ghosts. Det bedste til
spil er S-IPS panel typen.

Men AL732 har nu MVA panel.

Men der er indlæg, der anbefaler den som god nok til spil.

hilsen

John

Fra : Devast8or, work

Dato : 17-10-03 12:14

"Svend" <noemail@nospamming.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De skærme jeg har kigget på ligger på 24/26 millisekunder i
> responstid. Hvis man også skal spille lidt på skærmen er det så

Jeg mener man normalt siger at den skal være 25ms eller derunder, hvis du
skal kunne spille på den uden slør el. lign.

Men prøv at spørge i skærmgruppen, der er helt sikkert nogle der kan hjælpe
dig.

Devast8or

Fra : Zulu

Dato : 17-10-03 12:14

> [...]
>
> De skærme jeg har kigget på ligger på 24/26 millisekunder i
> responstid. Hvis man også skal spille lidt på skærmen er det så

Smut ind i dk.edb.hardware.skaerm, der er emnet blevet diskuteret mange
gange. Brug evt. groups.google.com til at søge tilbage i gamle indlæg så du
ikke stiller et spørgsmål som er blevet besvaret mange gange før.

Zulu

Fra : Leony

Dato : 17-10-03 12:16

"Svend" <noemail@nospamming.com> skrev i en meddelelse

> Men hvad er en acceptabel respons tid ?

Det kommer an på hvad du skal bruge skærmen til.

> De skærme jeg har kigget på ligger på 24/26 millisekunder i
> responstid. Hvis man også skal spille lidt på skærmen er det så
> acceptabelt.?

Det vil jeg helt klart mene det er.

Prøv i øvrigt at kigge i news:dk.edb.hardware.skaerm .
Der kan du sikkert finde en del posts om emnet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-10-03 12:41

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> "Svend" <noemail@nospamming.com> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på hvad du skal bruge skærmen til.

Er det nu også det?

De få fladskærme jeg har siddet ved... har det været tæmmeligt irreterende,
bare at læse en internetside.. da det hele slører til, når man ruller ned
igennem teksten..

Fra : Leony

Dato : 17-10-03 12:59

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:0zQjb.893$h%1.854@news.get2net.dk

> Er det nu også det?

Det vil jeg mene.
Alt afhænger af øjnene der ser.

> De få fladskærme jeg har siddet ved... har det været tæmmeligt
> irreterende, bare at læse en internetside.. da det hele slører til,
> når man ruller ned igennem teksten..

Dette var en af årsagerne til at jeg ikke købte en flad for lang tid
siden (man blev bims i bøtten, når man scrollede). Den Philips jeg har
købt, har ikke dette problem.
Om det er et spørgsmål om tilvænning ved jeg ikke.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 17-10-03 12:57

On Fri, 17 Oct 2003 12:41:15 +0200, Svend wrote:

> [...]
>
> De skærme jeg har kigget på ligger på 24/26 millisekunder i
> responstid. Hvis man også skal spille lidt på skærmen er det så

Du får nok mere respons i dk.edb.hardware.skaerm - det er der alle
hajerne sidder
Kik lidt tilbage i gruppen da spørgsmålet har været drøftet mange gange
før.

Men kort fortalt drejer det sig ikke om responstid, men om paneltype. De
bedste (og dyreste) typer er IPS og S-IPS, der begge har responstid på
omkring 25-30ms og kontrast på 1:250-300, men alligevel skulle give
bedre billede og være mere velegnet til spil end skærme med (på papiret
bedre) 16ms paneler (TN+ og MVA).

--

/Jesper
OBS: Erstart invalid med dk ved direkte svar!