strømforbrug
Fra : Carsten

Dato : 16-10-03 17:19

Hej ng.

Tidligere sagde man at AMD brugte meget strøm i forhold til Intel. Holder
det stadig stik ?

Trådløst netværk.
Jeg hører rundt omkring at trådløst netværk på hjemmepc´en arbejder med
nedsat hastighed i forhold til et kabelnetværk. Er der nogen der har en ide
om hvor meget hastighed man mister ved at være trådløs. ( Har en 512 kbit
linie )

M.v.h.

Carsten.

Fra : Zulu

Dato : 16-10-03 17:26

"Carsten" <carsten61(fjernes)@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng.
>
> Tidligere sagde man at AMD brugte meget strøm i forhold til Intel. Holder
> det stadig stik ?

Det kommer helt an på hvilke CPU'er der er snak om...
Du kan drage dine egne konklusioner her:
http://users.erols.com/chare/elec.htm

> [...]
ide
> om hvor meget hastighed man mister ved at være trådløs. ( Har en 512 kbit

Almindeligt kabelnetværk (som du kalder det) er typisk 100 Mbit.
Typisk trådløst net er 11 Mbit, dog med en effektivitet på ca. 50% svarende
til 5,5 Mbit.
= trådsløst er rigeligt hurtigt til en 512 kbit ADSL eller en 2 Mbit for den
sags skyld. Så smid kablerne langt væk og nyd friheden...

Zulu

Fra : Carsten

Dato : 16-10-03 17:39

Dæleme hurtigt og klart svar,- tak for det.

m.v.h. Carsten.

Fra : Zulu

Dato : 16-10-03 17:45

> Dæleme hurtigt og klart svar,- tak for det.
>
> m.v.h. Carsten.

Det er det vi er her for...

Zulu

Fra : Rado

Dato : 18-10-03 16:10

On Thu, 16 Oct 2003 18:25:39 +0200, "Zulu"
<Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> wrote:

>"Carsten" <carsten61(fjernes)@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>Det kommer helt an på hvilke CPU'er der er snak om...
>Du kan drage dine egne konklusioner her:
>http://users.erols.com/chare/elec.htm

Hm. Ifølge den side skulle min Celeron bruge omkring 60 w. Der er bare
det at hele maskinen kun bruger lidt over 50 W, målt på netstikket. Og
det er med 5 diske. 2 brændere og et DVD drev, og 3 x 80 mm blæsere,

Der er noget der ikke rigtig hænger sammen her?

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-03 16:27

Rado wrote:

> Hm. Ifølge den side skulle min Celeron bruge omkring 60 w

...når den er 100% belastet. Brug CPU Burn-in til dette.

http://users.bigpond.net.au/cpuburn/

> Der er bare
> det at hele maskinen kun bruger lidt over 50 W, målt på netstikket. Og
> det er med 5 diske. 2 brændere og et DVD drev, og 3 x 80 mm blæsere,

Det er kun når diske og andre drev spinner op og læser/skriver konstant,
at de bruger meget power.
I idle bruger de ikke ret meget.
Ligeledes bruger din Celeron heller ikke ret meget når den ikke er
belastet. Måske kun 15-20 Watt.
Der står på blæserne hvor meget de bruger, hvis du ikke har lagt mærke
til det.
Typisk er det 1,5 - 2 Watt for at det er nogle man kan holde ud at høre på.

> Der er noget der ikke rigtig hænger sammen her?

Joda.

Fra : Rado

Dato : 22-10-03 03:41

On Sat, 18 Oct 2003 17:26:37 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"usenet[±]greylion[=]dk"> wrote:

> [...]
>til det.
>Typisk er det 1,5 - 2 Watt for at det er nogle man kan holde ud at høre på.

OK, tak. Jeg prøver CPU afbrænderen og ser hvad den så siger ;)

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Jan Gregersen

Dato : 17-10-03 22:07

Angående Strømforbrug

Jeg har en amd med xp 1700 cpu 2 harddiske og et geforce 4 graffikkort. den
bruger ca. 100 watt hvilket jeg synes er rimeligt, hvad andre bruger kan jeg
ikke gisne om. forbruget er målt med et apperat fra min elforsyning, spørg
evt. din forsyning om du kan låne en måler plejer ikke at være et problem,
så kan du jo også se hvad diverse andre el-artikler bruger i forhold. Min
skærm bruger 110 watt. men er også en 19"