Genstart af computer
Fra : Anne og Lars Davidse~

Dato : 16-10-03 09:56

Hej NG.

Jeg har et problem med en computer, som jeg håber I kan være med til at
løse.

Det drejer sig om, at computeren ikke vil starte ordentlig op.
Der skal 8-10 forsøg til, før den vil starte op og køre ind i Windows.
Jeg kan høre at den tæller ram og harddisken starter også med at køre, men
skærmen starter ikke op før efter mange forsøg.
Jeg kan dog også høre at den ikke kører ind i Windows, men stopper et stykke
tid efter ramtællingen.

Jeg har været inde i bios indtil flere gange, men lige lidt hjælper det.
Nu kører den med de sikre indstillinger, hvor den burde starte normalt op,
men der skal stadig 8-10 forsøg til - det er altså næppe her problemet er.

Det senste jeg har prøvet er at installere PC Alert, så jeg kunne se om
temperaturen betød noget.
Det gør den måske, men den er alligevel lidt misvisende.
Når man endelig kommer ind i Windows, så viser den at CPUen er ca. 48-50
grader, hvilket jo ikke er usædvanligt for en AMD.
Ved store spil og lignende svinger den sig højest op på 58 grader, så det er
jo ikke alarmerende.
Til gengæld fortæller PC Alert ved opstart af Windows, at system
temperaturen er 78 grader (!), hvilket da godtnok er en del.
Hvis jeg så lukker programmet ned og starter det op igen, så viser den en
temperatur på 23-25 grader, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro på.
Jeg kan ihvertfald ikke forklare hvorfor, og dermed heller ikke konstatere
om det er problemet.

Jeg håber at nogen har oplevet lignende tilfælde, og kan hjælpe mig med at
løse det.

M.

Systemkonfiguration:

Bundkort: ESC K7S5A m' LAN og onboard lyd
CPU: AMD Athlon 1600+
Grafikkort: GeForce 2 MX 400
Strømforsyningen er 300 W.

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 16-10-03 11:34

"Anne og Lars Davidsen" <ald@SLET.DETTE.thiemer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> M.
>
> Systemkonfiguration:
>
> Bundkort: ESC K7S5A m' LAN og onboard lyd

nu skriver du ikke hvor meget ram/type du har,men hvis du har min. 2 blokke
så prøv at starte op med kun 1 blok ad gangen.Det kunne måske være det.
Kommer windows med nogle fejlmeddelser??? Hvilken windows er det??? Er det
en ny installation???

Fra : Devast8or, work

Dato : 17-10-03 09:37

> [...]
> skærmen starter ikke op før efter mange forsøg.
> Jeg kan dog også høre at den ikke kører ind i Windows, men stopper et

Havde engang en maskine der lavede samme nummer. Der var det bundkortet der
ikke ville lege med. Efter et skift af bundkortet kørte det hele perfekt.

Devast8or