ThinkPad 600 - RTC-batteri
Fra : Johnny Nielsen

Dato : 13-10-03 21:34

Hej !

Er der nogen her der ved, hvordan man skifter RTC- batteriet i en
IBM ThinkPad 600?

Mvh. Johnny

Fra : Brian Hansen

Dato : 14-10-03 05:35

> Er der nogen her der ved, hvordan man skifter RTC- batteriet i en
> IBM ThinkPad 600?

Det sidder under låget under computeren. Det er skubbet ind under bunden mod
fronten.
Det er et 2032 batteri med en ledning på, som du er nød til selv at lave.
Brug det gamle stik.

Du kan se på side 67 her:
<ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/09n1033.pdf>

Brian

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-10-03 13:38

>Du kan se på side 67 her:
><ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/09n1033.pdf>
>

>Brian

Tak for svaret!

Ved du (eller en anden i gruppen) om det påvirker RTC-batteriets
levetid at det andet batteri ikke bruges (er defekt og fjernet fra
computeren da batteriindikatoren ellers blinker konstant) og
computeren altså får strøm fra AC-adapteren?
En anden ting: Ud over de fejlkoder som direkte kan forbindes
RTC-batteriet meldes også om en fejl 192, som skulle betyde at
der er problemer med ventilatoren. Imidlertid kører blæseren
udemærket - er der en logist forklaring?

Mvh. Johnny

Fra : Rasmus Neckelmann

Dato : 14-10-03 17:31

Johnny Nielsen wrote:
> [...]
> der er problemer med ventilatoren. Imidlertid kører blæseren
> udemærket - er der en logist forklaring?

Jeg sidder også med en Thinkpad 600 med fladt backupbatteri (går ud fra at
det er det samme som det RTC-batteri du omtaler?) Hvis du søger lidt i
udenlandske nyhedsgrupper, så finder du ud af at der er en milliard
fejlmeddelelser der kan fremkomme pga et fladt backupbatteri.
Ved du forresten hvor man køber sådan et lille batteri? CR2025 hedder det
vist - og er det samme i enormt mange bærbare. Gider selvfølgelig ikke købe
det igennem IBM, de tager sikkert overpris.

--
mvh Rasmus Neckelmann

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-10-03 18:14

> [...]
>vist - og er det samme i enormt mange bærbare. Gider selvfølgelig ikke købe
>det igennem IBM, de tager sikkert overpris.

Jeg har kun set det hos IBM - til 38,58kr inkl. moms

Mvh. Johnny

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 16-10-03 11:50

>Ved du forresten hvor man køber sådan et lille batteri? CR2025 hedder det
>vist - og er det samme i enormt mange bærbare. Gider selvfølgelig ikke købe
>det igennem IBM, de tager sikkert overpris.

Det viste sig at hos IBM kom prisen incl. ekspedition og fragt op i
nærheden af 120kr, så jeg købte samme battteri blot uden ledning
(CR2025) hos elkuglen.dk - pris inklusiv fragt og ekspedition:
33.95kr...
Den gamle ledning kan nemt genbruges og det virker fint.

Mvh. Johnny