Hvilken ramtype??
Fra : Morten

Dato : 13-10-03 17:06

Jeg har erhvervet mig en ældre bærbar computer af typen Medion-lifetec
lt9399, den er vist nok købt i Aldi.

Den er desværre kun udstyrer med 64 mb ram, hvilket selvsagt er lige i
underkanten. Jeg har fundet frem til at den påkrævede ramtype hedder noget
lignende "144pin-S0-SDRAM", men det siger mig desværre ikke ret meget. Er
der et venligt menneske der kan fortælle mig hvilken type ramblok jeg skal
købe.

mvh/morten

Fra : Henning Larsen

Dato : 13-10-03 17:48

"Morten" <morten@fake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der et venligt menneske der kan fortælle mig hvilken type ramblok jeg skal

Der er tale om almindelig SDRAM, altså ikke DDR ram. SO betyder Small Outlet
og hentyder til den fysiske størrelse så vidt jeg ved. Det er den mest
udbredte ram-type til bærbare fra før DDR ram blev standarden. Du skal dog
være opmærksom på om din bærbare kører med 100 eller 133 mhz fsb, det er
afgørende for om du skal vælge PC100 eller PC133 SDRAM. Derudover skal du
være opmærksom på hvor mange MB pr. modul din bios understøtter. Du kan
altså ikke sætte et 256 MB modul i hvis bios kun understøtter op til 128 MB
pr. modul.

Henning

Fra : morten

Dato : 14-10-03 15:19

Jeg har funder ud af det skal være skal det være 128 mb 100mhz
144pin-S0-SDRAM, men hvor kan jeg købe sådan en? Jeg har prøvet at søge lidt
på edbpriser.dk, men jeg kan ikke hitte rundt i de mange former for ram.

Fra : morten

Dato : 14-10-03 15:57

Jeg har brugt lidt tid på at snuse lidt rundt på nettet, og har fundet
følgende

http://www.valueram.com/datasheets/KVR100X64SC2_128.pdf

Er det sådan en ramblok jeg skal have fat i??

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-10-03 16:20

On Tue, 14 Oct 2003 16:19:00 +0200, "morten" <morten@fake.dk> wrote:

>Jeg har funder ud af det skal være skal det være 128 mb 100mhz
>144pin-S0-SDRAM, men hvor kan jeg købe sådan en? Jeg har prøvet at søge lidt
>på edbpriser.dk, men jeg kan ikke hitte rundt i de mange former for ram.

Hej Morten

Prøv her:
http://www.crucial.com/uk/store/listmfgr.asp?cat=RAM

Mvh. Johnny