Rensning af printerhoved
Fra : Johan Gadegaard

Dato : 13-10-03 12:21

Hej

Jeg har en Epson Stylus Photo 875 DC, som har stået arbejdsløs gennem et par
måneder. Jeg har en mistanke om, at dyserne nu er stoppet til. Nye (uorg.)
patroner og et utal af rensninger via software har ikke hjulpet.

Nogen forslag?

Johan Gadegaard

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 13-10-03 15:09

Johan Gadegaard wrote:
> [...]
> måneder. Jeg har en mistanke om, at dyserne nu er stoppet til. Nye (uorg.)
> patroner og et utal af rensninger via software har ikke hjulpet.

Du kan jo prøve at hælde noget 2 dobbelt salmiakspiritus i en
plastbeholder, og så dyppe din patron deri. Lad det stå ca 10 til 15
minutter, og prøv det så. Hvis det ikke virker derefter, kan du jo prøve
i et noget længere tidsrum, men min erfaring er, at hvis det har stået
sådan i ca. en dags tid, så kan du roligt kassere dine patroner, for du
får ikke hul igennem dem.

/Erik.

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 13-10-03 17:53

> [...]
> i et noget længere tidsrum, men min erfaring er, at hvis det har stået
> sådan i ca. en dags tid, så kan du roligt kassere dine patroner, for du

Hej Erik

Jeg har forsøgt med spritnye patroner, uden at det ændrede noget. Vil der
være nogen idé i at pille printhovedet ud af printeren og give det en
lignende omgang?

Johan

Fra : Rado

Dato : 14-10-03 06:46

On Mon, 13 Oct 2003 18:52:57 +0200, "Johan Gadegaard"
<kystflu@e.lazy.dk> wrote:

>Hej Erik
>
>Jeg har forsøgt med spritnye patroner, uden at det ændrede noget. Vil der
>være nogen idé i at pille printhovedet ud af printeren og give det en
>lignende omgang?

Det er printhovedet der skal behandles, ikke farvepatronerne -
medmindre de har printerhovedet indbygget.

En anden ting du iøvrigt kan prøve hvis ikke salmiakspiritus virker,
er isopropanol (isopropylalkohol).

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 14-10-03 21:13

> Det er printhovedet der skal behandles, ikke farvepatronerne -
> medmindre de har printerhovedet indbygget.

- tak! Vi er nogle, der skal have tingene skåret ud i pap...

Fra : Rado

Dato : 15-10-03 19:20

On Tue, 14 Oct 2003 22:13:03 +0200, "Johan Gadegaard"
<kystflu@e.lazy.dk> wrote:

>- tak! Vi er nogle, der skal have tingene skåret ud i pap...

Ja hvis man ikke kan få printet dem ud på papir kan det jo være et
alternativ ;)