Prob. med RAM og Abit BH6
Fra : Jens Christiansen

Dato : 13-10-03 00:39

Halløjsa!

Jeg står og skal sætte endnu en 128 Mb ram-klods i min fars computer..

Dens specs er lige hurtigt: Abit BH6 bundkort, samt Celeron 366 CPU.

Der sidder allerede en 128Mb ram-klods i maskinen. Men han vil selvfølgelig
gerne have yderligere 128Mb så han kommer op på 256 i alt..

Problemet er, at når jeg har sat den nye klods i maskinen, så nægter den at
registrere meget mere end 134Mb ram når den starter op.. Hvis jeg derimod
piller den gamle ud, og sætter KUN den nye i - så har han 128 Mb ram.. så
det er vist ikke klodsen der er noget galt med..

Nogen der har en ide til løsning på dette problem?!

Med venlig hilsen en frustreret søn
Jesper Christiansen