P4 2.4 Ghz strøm
Fra : Nicolai Kobborg

Dato : 11-10-03 16:07

Hey!

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget en P4 2.4 Ghz maskine vil sluge?
Jeg har kun en HD og et CD drev osv. Det jeg sidder med lige nu er en PSU på
300 W og overvejer om det er nok? Nogen der ved noget?

Mvh Giant

Fra : Henning Larsen

Dato : 11-10-03 17:20

"Nicolai Kobborg" <giant@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har kun en HD og et CD drev osv. Det jeg sidder med lige nu er en PSU

> 300 W og overvejer om det er nok? Nogen der ved noget?

Ja, det er nok. Kvaliteten af strømforsyningen er vigtigere end effekten.
Asus anbefaler 250W til deres P4 bundkort, dog 300W hvis maskinen er fuldt
konfigureret.

Henning

Fra : Zulu

Dato : 12-10-03 12:20

Henning Larsen wrote:
> [...]
>
> Ja, det er nok. Kvaliteten af strømforsyningen er vigtigere end
> effekten. Asus anbefaler 250W til deres P4 bundkort, dog 300W hvis

Helt enig! Jeg har kørt med en god 300W i min pc og den trak ikke mindre
end: 3 HD, DVD-drev, DVD-brænder, en godt overclocket Barton og et Radeon
9800 Pro, så det kan lade sig gøre...

Zulu

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-10-03 13:24

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> Helt enig! Jeg har kørt med en god 300W i min pc og den trak ikke mindre
> end: 3 HD, DVD-drev, DVD-brænder, en godt overclocket Barton og et Radeon
> 9800 Pro, så det kan lade sig gøre...

Hmm min Aopen 300W PSU tabte pusten da jeg opgraderede.
Der sidder flg. i kabinettet.
3 HD, DVD-drev, CD-brænder, lydkort, kabinetblæser,
en Athlon XP 1800+@2.0Ghz og et Radeon 9700.
Da jeg kørte med 300W PSU'en genstartede den
spontant engang i mellem. Det havde ikke noget med belastning at gøre.
Nu har jeg skiftet til en Antec Truepower 430W
og jeg har ikke haft nogen som helst problemer siden.

Fra : webfactor

Dato : 13-10-03 17:11

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> [...]
> Nu har jeg skiftet til en Antec Truepower 430W
> og jeg har ikke haft nogen som helst problemer siden.

Hej,Jeg har en gammel P 3.06 /533 400PSU -20" Skærm-Lan
værk-Subwoofer(Svineriet i)
Strømmåler på der må jeg præcist lægge 3.67,- Kr.Om dagen
www.webfactor.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-10-03 18:30

"webfactor" <webfactor@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP en hel masse
]> Hej,Jeg har en gammel P 3.06 /533 400PSU -20" Skærm-Lan
> værk-Subwoofer(Svineriet i)
> Strømmåler på der må jeg præcist lægge 3.67,- Kr.Om dagen

Øhh hvorfor siger du det til mig?
Måske du skulle have svaret på det oprindelige indlæg.
Men det er da godt at have styr på økonomien.