Boote fra USB-nøglering?
Fra : Jacob Strue [9000]

Dato : 10-10-03 22:54

Hvordan laver jeg min USB-nøglering(Apacer 128Mb) bootable?

Jeg har sat min BIOS til at boote fra USB, men hvad skal jeg lægge på
nøgleringen af filer? Har prøvet med "formater med systemfiler" men det kan
man ikke?

Nogen forslag?

--
Venligst
Jacob Strue

Fra : Jakob Rohde

Dato : 10-10-03 23:08

Hej Jakob,

Du bliver nok nødt til at lægge et operativsystem på...

Der findes velegnede "minimal-installationer" af Linux. Se på Google, f.eks.
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=boot+usb+memory

Jakob

Fra : Jacob Strue [9000]

Dato : 10-10-03 23:13

Dem har jeg luret lidt på. Det eneste jeg bare gerne ville kunne var komme
til en DOS-prompt. Så jeg håbede på at jeg ikke skulle blande noget Linux
ind i det.......

--
Venligst
Jacob Strue

Fra : Jakob Rohde

Dato : 10-10-03 23:30

Hej igen,

Så skal du have fat i en rigtig DOS. De hænger nok ikke på træerne længere.
Men mon ikke man kan finde en brugbar variant på Nettet?

Det eneste Windows' "Make DOS boot disk" gør, er at gøre disketten (eller
USB-disken) boot-bar - den lægger ikke DOS som sådan på.

Se f.eks. http://www.freedos.org/

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 11-10-03 09:21

Jakob Rohde wrote:
> Hej igen,
>
> Så skal du have fat i en rigtig DOS. De hænger nok ikke på træerne
> længere. Men mon ikke man kan finde en brugbar variant på Nettet?

Det kan man nemlig: http://bootdisk.com/
En super side.. :)

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-10-03 23:44

"Jacob Strue [9000]" <strue@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev....

> Det eneste jeg bare gerne ville kunne var komme
> til en DOS-prompt.

Hvis du kører NTFS filsystem, så husk at der skal en DOS driver til
før du kan se dine drev, når du booter i DOS.

--
Kent Oldhøj

Fra : TS

Dato : 11-10-03 13:54

hejsa.

Prøv at søg på nettet, eller Kazaa efter nogle Win98 boot image filer.
Dem kan du bare pakke ud på din nøglering, så burde det virke.

/TS