512 eller 1024 MB ram?
Fra : Philip Haargaard

Dato : 10-10-03 12:36

Jeg står overfor at skulle købe nyt system med P4 800 MHz bus.
Jeg vil prøve at få det meste ud af mit system vha. overclocking og vil
derfor købe PC4000 ram.

Mit spørgsmål går på, om der er den store ydelsesforskel på 512 MB dual og
1024 MB dual?
Jeg bruger mest computeren til spil.
Jeg har umiddelbart ikke råd til 2x512 MB, og så bliver jeg nødt til at køre
med mine gamle PC2100 ram i en periode.

Derfor - skal jeg købe de 2x256 MB moduler nu, eller skal jeg vente? Man kan
jo altid opgrade med to ekstra 256 moduer på et tidspunkt, men hvordan er
udsigterne mht. ramforbrug i spil? Kommer de til at overstige 1GB, eller vil
man have rigeligt i 512 MB?
Jeg har ikke kunnet spille de nyste spil i en periode, så jeg ved det
faktisk ikke.

Et lidt mærkeligt spørgsmål, men...

mvh

Philip Haargaard

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-10-03 14:39

"Philip Haargaard" <p_h@tdcadslspam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> man have rigeligt i 512 MB?
> Jeg har ikke kunnet spille de nyste spil i en periode, så jeg ved det

Hej

Jeg har 512mb ram i min maskine. Men har haft 768mb ram i. Lånte 256mn
ekstra.
Jeg kunne ikke mærke nogen videre forskel i det daglige brug.
Måske jeg bare ikke har haft nok programmer kørende sammentidig...

Venligst

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-10-03 20:02

"Philip Haargaard" <p_h@tdcadslspam.invalid> crashed Echelon writing

> [...]
> overstige 1GB, eller vil man have rigeligt i 512 MB?
> Jeg har ikke kunnet spille de nyste spil i en periode, så jeg ved det

Det kommer nok an på hvilke spil du spiller. Nogle spil kan godt lide at
spise en del ram andre kan findt nøjes med mindre uden store
ydelsesforskel.

Et eksempel på min maskine kan være Age of Mytology som sagtens kan klare
sig med 256MB medens EverQuest gerne vil have hele 512MB for sig selv og
helst mere (kører med 768MB)

--
Bjarke Andersen

Fra : Christian Spøer

Dato : 11-10-03 09:33

> Mit spørgsmål går på, om der er den store ydelsesforskel på 512 MB dual og
> 1024 MB dual?

Der er nok ikke den store forskel lige nu. 256 er blevet for lidt, 512
passer godt i dag og 1024 er nok lidt meget lige nu... Måske 384*2 ville
være godt ;)

> Jeg bruger mest computeren til spil.
> Jeg har umiddelbart ikke råd til 2x512 MB, og så bliver jeg nødt til at
køre
> med mine gamle PC2100 ram i en periode.

Uha, det er en langsom art du har fat i der...

> [...]
> udsigterne mht. ramforbrug i spil? Kommer de til at overstige 1GB, eller

Én ting kan du være fuldstændig sikker på: Der vil helt sikkert komme spil
der vil kræve 1024 som minimum (!). Jeg ville køre med 512 single, og så
opgradere til 1024 dual senere. Så kan du mærke en større ydelsesforskel,
spare lidt penge og spare på udvidelserne i motherboardet.

> Et lidt mærkeligt spørgsmål, men...

Ork! Prøv at følge lidt med i gruppen, så skal du se spørgsmål og indlæg...