HP-printer, USB installation
Fra : Kai Mandrup

Dato : 10-10-03 10:27

Jeg har et problem med installationen af min HP printer (970Cxi) i en USB
port på min gamle Aptiva (2178-850):

PC`en kan finde printeren via USB porten, men kan godt finde den på
paralelporten; når jeg forsøger at tilslutte printeren sker der INTET, og
hvis jeg forsøger at "tilføje printer" og peger på installationsdiskens
anbefalede driver kommer der en meddelelse om at "der ingen oplysninger er
om hardwaren".

Jeg har naturligvis et "support"-abonnement, men de kan ikke løse det for
mig; de siger at jeg blot skal re-etablere PC`en - men så får jeg jo et
KÆMPE arbejde med at geninstallere alt det som er kommet til i de seneste 3
år.

Der er 2 USB porte på maskinen og jeg har også en scanner. Jeg har haft
scanneren og kablerne byttet; så det er ikke kablet eller porten (måske
opsætning/konfiguration af porten?).

Hvad gør jeg?

m.v.h. Kai

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 10-10-03 16:03

"Kai Mandrup" <kai.mandrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er 2 USB porte på maskinen og jeg har også en scanner. Jeg har haft
> scanneren og kablerne byttet; så det er ikke kablet eller porten (måske

Hej Kai
Hvis jeg har forstået dig rigtigt så piller du USB kablet fra printeren
installerer printerdriveren putter USB stikket tilbage i printeren der skal
være tændt og følger derefter det der står på skærmen
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 10-10-03 19:53

On Fri, 10 Oct 2003 17:02:38 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<pauls@ofir.dk> wrote:

>Hvis jeg har forstået dig rigtigt så piller du USB kablet fra printeren
>installerer printerdriveren putter USB stikket tilbage i printeren der skal
>være tændt og følger derefter det der står på skærmen

Og så vidt jeg husker fra min 970'er skal alle spor af
parallelport-driveren være fuldstændig afinstalleret FØR man
installerer USB driveren.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Kai Mandrup

Dato : 11-10-03 09:17

Jeg havde oprindeligt installeret printeren i USB porten.

Efter et "nedbrud" kunne jeg ikke anvende printeren - og forsøgte uden held
at geninstallere den efter foreskriften i manualen.
Da det ikke lykkedes prøvede jeg paralel-porten; og det lykkedes.
Herefter har jeg gentagne gange forsøgt at afinstallere og geninstallere
printeren - helt efter foreskrifterne. Men fortsat uden held i USB porten.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 11-10-03 10:12

On Sat, 11 Oct 2003 10:17:01 +0200, "Kai Mandrup"
<kai.mandrup@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg havde oprindeligt installeret printeren i USB porten.
>
>Efter et "nedbrud" kunne jeg ikke anvende printeren - og forsøgte uden held
>at geninstallere den efter foreskriften i manualen.

Jeg tror at du mangler at afinstallere driverne helt.
HP har et lille program til at gøre dette med:
"Deskjet USB Supplemental Uninstaller"

Beskrivelsen siger bl.a. følgende:

Use this utility when:

The USB driver installs part way, then the driver will not install.
The Add New Hardware Wizard will not appear or one of the following
conditions will occur.

1. After selecting Finish on the Add New Hardware Wizard during a USB
install, the HP Printer Driver Installation screen fails to appear.

2. Plugging in the USB cable causes the Add New Hardware Wizard to
appear on the screen briefly. The USB port driver loads, and the
Printer Driver Installation screen fails to appear. There is no
interaction required from the user in this scenario.

3. After printing successfully with the printer installed on the USB
port and then uninstalling the printer driver, attempts to reinstall
it fail.

Jeg ved ikke om det direkte link ned til programmet virker, men prøv:
http://makeashorterlink.com/?D3D841D26
Og ellers er den at finde på HP's hjemmeside under support og så
software downloads til HP970.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen