SB Live skratter
Fra : Masterpuf

Dato : 09-10-03 21:53

Hej

Jeg har et SB live lydkort, den hvor der er 2 kort det ene med
spilport+lydstik og et tillægskort til bl.a midi.

Mit problem er at når jeg spiller eks musik så kan lyden falde ud (brøkdel
af et sekund) og skratte.
Hvad kan det være? Noget software der er installeret og evt hvilket, andre
der har haft samme problem?

MVH

Masterpuf

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-10-03 00:43

Masterpuf skrev:

> Mit problem er at når jeg spiller eks musik så kan lyden falde ud
> (brøkdel af et sekund) og skratte. Hvad kan det være?

Hvilket styresystem kører du med? Jeg kan huske at jeg døjede med det
samme problem på Win9x og Win2000 med et Live!-kort og også til dels
med et Live! 5.1, men problemet forsvandt da jeg skiftede til WinXP.

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med engelsk, men i følgende indlæg
er der nævnt forskellige løsningsforslag til skrattende lyd med Live!-
kort:
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=R7UL7.405$mD.19482@news.eol.ca>

For nogle hjælper det at ændre på værdien PCI Latency Timer i BIOS.
Se evt.:
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=3e207276$0$140$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>
For andre har det ikke den store effekt.

Madsen.