Strømforsyning
Fra : Jesper Davidsen

Dato : 09-10-03 20:28

Jeg har en computer der er hent død. Der sker simpelthen ingen ting når jeg
trykker på power knappen. Ikke engang blæseren i strømforsyningen starter.

Min første indskydelse er så, at det må være strømforsyningen der er noget
galt med. Spørgsmålet er så hvordan/hvilke ben skal jeg måle på for at
konstatere om der er defekt eller ej.

Det er i øvrigt en ATX strømforsyning.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-03 21:59

Jesper Davidsen wrote:
> Jeg har en computer der er hent død. Der sker simpelthen ingen ting når jeg
> trykker på power knappen. Ikke engang blæseren i strømforsyningen starter.

Har den virket før, eller er det én du lige har samlet?

> Min første indskydelse er så, at det må være strømforsyningen der er noget
> galt med. Spørgsmålet er så hvordan/hvilke ben skal jeg måle på for at
> [...]

Nogle PSU'er skal have belastning for at ville starte.
Sæt f.eks. et diskettedrev til, eller et cdrom-drev.
Forbind derefter den grønne ledning i ATX-stikket med en sort.

Fra : Martin Johansson

Dato : 09-10-03 21:59

"Jesper Davidsen" <jesper@hylt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min første indskydelse er så, at det må være strømforsyningen der er noget
> galt med. Spørgsmålet er så hvordan/hvilke ben skal jeg måle på for at

Jeg vil lige sige at det nok havde været bedre at du havde startet en ny
tråd.
Den du har svaret i her er 1½ måned gammel.

Men du kan teste strømforsyningen ved at forbinde/kortslutte grøn og sort.
Den grønne er power on signalet, og sort er stel.
Alle de sorte kan bruges.