bøvl med grafikkort!
Fra : Lars-Bo

Dato : 07-10-03 17:10

Jeg har et bundkort der hedder K7S5A og et gammelt GF2 grafikkort. Nu vil
jeg gerne udskifte det med et nyt FX5200 256mb kort.

MEN! når jeg sætter det nye kort i, bibber computenen underligt, og vil ikke
starte? Hvad er der galt? Sætter jeg det gamle kort i igen kører den igen?
Er der noget jeg skal indstille inden jeg sætter det nye kort i eller hvad?

Håber I kan hjælpe!
Lars-Bo

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 07-10-03 17:59

"Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte? Hvad er der galt? Sætter jeg det gamle kort i igen kører den igen?
> Er der noget jeg skal indstille inden jeg sætter det nye kort i eller

dit gamle bundkort..kan det køre 4xAGP??? Dit gamle GF2 kan køre både 2 og
4xAGP og det nye kan sikkert kun køre 4 og 8xAGP så hvis dit bundkort kun
kører 2xAGP så kunne det måske være derfor......Og du har sat det 100% ned i
soklen???

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-10-03 18:12

[SANTA]-Cinnober wrote:
> bundkort kun kører 2xAGP så kunne det måske være derfor......

Et ECS K7S5A kan køre AGP x4..

--
Martin K

Fra : Peter Pan

Dato : 07-10-03 19:33

"Lars-Bo" <lars-bo@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et bundkort der hedder K7S5A og et gammelt GF2 grafikkort. Nu vil
> jeg gerne udskifte det med et nyt FX5200 256mb kort.

Et "gammelt" GF2 kort er ca. lige så hurtigt som et "nyt" FX5200 kort. Med
mindre det er et GF2 MX kort, er "opgraderingen" spild af penge.

> [...]
> starte? Hvad er der galt? Sætter jeg det gamle kort i igen kører den igen?
> Er der noget jeg skal indstille inden jeg sætter det nye kort i eller

Bipper underligt? Der er normalt system i kludret når vi snakker bip koder.
Det vil være nemmere hvis du oplyste hvordan den bipper.
Kig evt. på:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/

Men det er jo nok en video relateret fejl.

Mvh
Anders

Fra : lacrimosa

Dato : 07-10-03 20:54

> [...]
>
> Håber I kan hjælpe!
> Lars-Bo
>
> Hejsa jeg købte på et tidspunkt et geforceFX5600 med 256mb ram, men det
kunne ikke køre på min gamle computer (asus a7v motherboard) så jeg endte
med at købe hel ny computer og nu fungerer kortet perfekt i den nye comp.

Fra : Lars-Bo

Dato : 08-10-03 16:35

nu kører det!

det sad tilsyneladende ikke ordenligt i soklen.