Hjælp: TerraTec Cinergy TV 400 - dårlig bi~
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 11:19

Hej NG

Jeg har ovenstående TV-kort installeret i min PC med en Samsung (152T)
TFT-skærm. Kortet er forbundet til vores kabelTV-antennestik, og programmet
finder alle kanaler på frekvensbåndet. Antennekablet er købt og derfor ikke
noget "hjemmesamlet".

Mit problem er utrolig dårligt billede på alle kanalerne. De er gnidret og
med sne på. Der er nogle kanaler der er bedre end andre, men ingen er
acceptable.

Kan en venlig sjæl hjælpe med at løse dette problem?

På forhånd tak!

AJ

Fra : Leony

Dato : 05-10-03 11:33

"Alex Jensen" <jensenSNABELAalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> programmet finder alle kanaler på frekvensbåndet. Antennekablet er
> købt og derfor ikke noget "hjemmesamlet".

Er det et godt kabel eller har du købt det i Aldi's rodekasse til 5 kr?
Min erfaring er at de billige kabler er noget juks.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 12:46

Hej Leony

Jeg har nu prøvet med et af kablerne, der fulgte med fjernsynet, og der blev
straks bedre. Det havde altså noget med kablet at gøre.

Men hvor godt kan jeg forvente det kan blive? Jeg synes stadig billederne er
grynet og til tider let stribede?

AJ

Fra : Jesper

Dato : 05-10-03 14:34

> [...]
> straks bedre. Det havde altså noget med kablet at gøre.
>
> Men hvor godt kan jeg forvente det kan blive? Jeg synes stadig billederne

Hvor langt er dit kabel? Mit setup går fra antennestikket i væget gennem
div. video, tv osv.

Kablet bliver delt på vejen til computeren og der er vel ca. 15-20 meter
kabel fra stikket i vægen til computeren. Resultatet er at signalet er meget
dårligt og har samme symptomer som dit.

Jeg har købt en billig signalforstærker og nu er signalet noget nær perfekt.
Optagelser der bliver afspillet på mit tv er i fin kvalitet og tangerer en
rigtig god vhs optagelse og fylder ca. 700mb pr. time.

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 14:48

Hej Jesper

Kablet er 5 meter langt, og går direkte fra antennestikket og i PC'en. Kan
det betale sig med en forstærker, når det er således?

AJ

Fra : Jesper

Dato : 05-10-03 15:46

> [...]
>
> Kablet er 5 meter langt, og går direkte fra antennestikket og i PC'en. Kan
> det betale sig med en forstærker, når det er således?

aner det ikke :(

den er dog ikke særlig kostbar, så det er måske forsøget værd?

Fra : Leony

Dato : 06-10-03 14:17

"Alex Jensen" <jensenSNABELAalexjensen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu prøvet med et af kablerne, der fulgte med fjernsynet, og
> der blev straks bedre. Det havde altså noget med kablet at gøre.

OK, så fik vi snævret problemet lidt ind.

> Men hvor godt kan jeg forvente det kan blive? Jeg synes stadig
> billederne er grynet og til tider let stribede?

Jeg ved ikke hvor godt du kan forvente at det bliver. Det afhænger i høj
grad af de forhold som gør sig gældende på din matrikel.
Jeg har selv et All-In-Wonder kort fra ATI, som jeg endnu ikke har
formået at få et eneste klart billede på. Har prøvet med en forstærker,
men det hjalp ikke.

Kender en som tager TV2 helt perfekt, men har sne af varierende grad på
de andre kanaler.

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-03 17:17

Hej igen

> [...]
> Jeg har selv et All-In-Wonder kort fra ATI, som jeg endnu ikke har
> formået at få et eneste klart billede på. Har prøvet med en forstærker,

Jamen eg forstår ikke helt det med forholdene. Vi har TDC-kabelTV, og hvis
ikke de direkte har problemer, er signalet (vel) altid OK herfra. Når det så
kommer direkte fra væggen og i PC'en, bør det vel være det mest optimale.

Dog er der jo forskel på antennekablet, kan jeg se. Men hvor "godt" et kabel
kan man købe og til hvilken ca-pris? Hvis man tjekker forskellige kabler er
det (for mig) umuligt at se kvaliteten - hvad skal man gå efter?

AJ

Fra : Leony

Dato : 07-10-03 13:02

> [...]
> hvis ikke de direkte har problemer, er signalet (vel) altid OK
> herfra. Når det så kommer direkte fra væggen og i PC'en, bør det vel

Tja, min teori er at modtagerne i TV-kort simpelthen er for svage.
Dette er dog min private teori.

> [...]
> et kabel kan man købe og til hvilken ca-pris? Hvis man tjekker
> forskellige kabler er det (for mig) umuligt at se kvaliteten - hvad

Tror du vil få et bedre svar i en gruppe som omhandler tv eller video.

Jeg kan desværre ikke hjælpe.