temp på ny cpu
Fra : Morten

Dato : 03-10-03 22:23

Hey
Jeg har netop fået min nye cpu ind af døren, det er en Tbred AMD XP 2400+
Jeg har ladet mig fortælle at det er en af de cpuer der udvikler mindst
varme, hvor imod min gamle 1Ghz Tbird skulle være en af det varmeste.
Mit spørgsmål går så på om det er rigtigt at den nye cpu bliver ca 5 grader
varmere ved idle. Den er steget til 42 grader fra tidliger 37 (vandkølet)
Ved fuld load er der nogenlunde samme forskel som der tidliger var mellem
full og idle.
Jeg ved godt at jeg nu har den dobbelte ydelse og at det logisk vil give en
højere temp, jeg bare forventet en laver temp.
Er det helt i skoven??

Morten

Fra : Leony

Dato : 03-10-03 23:12

"Morten" <rikkeogmortenxxx@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grader varmere ved idle. Den er steget til 42 grader fra tidliger 37
> (vandkølet) Ved fuld load er der nogenlunde samme forskel som der

Hvis du har brugt pasta, så er der lige en tilkøringsperiode før der
bliver overført max varme til profilet.
Tilkøring tager 1 - 2 uger alt efter hvor meget du bruger din computer.

Giv det lidt tid.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 04-10-03 11:08

Morten wrote:
> Er det helt i skoven??

Ved ikke rigtig om du kan sammenligne det, men jeg har også en Thoroughbred
2400+, og jeg kører luftkølet. Min temp. siger lige nu 42 grader og der er
21,6 grader i rummet...

--
Martin K

Fra : Peter Pan

Dato : 05-10-03 15:02

> Jeg ved godt at jeg nu har den dobbelte ydelse og at det logisk vil give
en
> højere temp, jeg bare forventet en laver temp.
> Er det helt i skoven??

En 1 GHz T-Bird bruger ca. 54 Watt
En XP 2400+ T-Bred bruger ca. 65 Watt

Så det lyder ganske fornuftigt i mine øre.

Mvh
Anders