Underligt modem problem
Fra : Jimmy

Dato : 03-10-03 14:51

Hey

I et hus har der først været analoge telefoner. Så er der blevet lavet ISDN,
og nu er det konverteret tilbage til analoge telefoner igen!

Jeg har knoklet med at få en Internet forbindelse op at stå i huset, men
alle problemerne er svundet ned til et enkelt problem, som er som følger:

Når man sætter en ledning fra telefonstik til modem, så kortslutter nettet.
Dette har jeg konstateret ved
1. test hos TDC (som fortæller at nettet kortslutter).
2. Når jeg ringer til nummeret er der optaget
3. Hvis jeg lader den analoge telefon der er i husstanden være sat til,
kommer der aldrig nogen klartone.

Jeg har prøvet hvor der var andre apparater sat til i andre telefonstik.
Jeg har prøvet hvor der kun var modemmet sat til.
Jeg har prøvet med 3 forskellige modemmer.
Jeg har prøvet alle stikkene i huset.

ISDN NT boksen sidder stadig i huset, men TDC siger at linien er konverteret
tilbage til analog.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre???
Er der nogen der har prøvet det samme?
Nogen der kan fortælle mig hvad der sker?
Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?

Håber i kan hjælpe...

--

Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-03 15:35

Jimmy wrote:

> ISDN NT boksen sidder stadig i huset, men TDC siger at linien er konverteret
> tilbage til analog.

Hvis den NT-boks er sat til noget, så tag den fra.
Den er desuden TDC's ejendom og skal leveres tilbage. (nærmeste telebutik)

Fra : Peter

Dato : 04-10-03 00:58

"Jens C. Hansen [Odense]" <"usenet[±]greylion[=]dk"> skrev i en meddelelse
> Jimmy wrote:>
> Hvis den NT-boks er sat til noget, så tag den fra.
> Den er desuden TDC's ejendom og skal leveres tilbage. (nærmeste telebutik)

Husk at få en kvittering, når du afleverer, så du har et bevis,hvis/når du
får en regning på NT-boksen.

Peter

Fra : Jimmy

Dato : 06-10-03 13:10

Hey

Ok, det vil jeg gøre, men er det den der er problemet. Selvom den sidder
der, kunne det jo godt tænkes at ledninger ikke går igennem den, eller hvad?

Eller lyder det som om at det er den der virkelig laver rav i den?

--

Jimmy