(OT...?) V: Køb af bærbar.
Fra : Christian Hannibal

Dato : 03-10-03 12:19

Hejsa folkens.

Da jeg står overfor at skulle på et studieophold i udlandet (Irland) har jeg
brug for en solid bærbar at slæbe med mig. Den skal altså fungere som en
desktop-replacement til daglig brug.
Derfor er det også nødvendigt at den er rimeligt godt udstyret med HD, RAM
osv. Desuden er grafikkort vigtigt da jeg er gamer og anmelder spil m.m.
Alt i alt snakker vi altså om en kraftig bærbar computer.
Principielt er jeg ligeglad med mærke af såvel PC som processor, men da
dette er min første bærbare kan jeg måske få et par tips.
Jeg har som mange andre sikkert set Aldis Medion-tilbud, der ser ganske
fornuftigt ud. Har dog hørt lidt blandede ting om disse Medion-bærbare..
Hvad siger I til Medion som kraftig bærbar?

Men hvad ville I i det hele taget anbefale? Grænsen er 12.000 og den skal
som sagt bruges som eneste computer til spil m.m.

Håber på et par gode råd fra eksperterne.

På forhånd tak
Christian Hannibal
--

"Not all those who wander are lost, but all who does not wonder are lost"

Fjern REMOVE for at svare på mail

Fra : Anders pedersen

Dato : 03-10-03 12:36

On 3 Oct 2003 13:19:05 +0200, Christian Hannibal wrote:

> Hejsa folkens.

> Håber på et par gode råd fra eksperterne.
Bærbar eksperterne sidder i dk.edb.hardware.baerebar
Hvor jeg har sat fut til

--
Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Thomas Madsen

Dato : 03-10-03 12:42

Christian Hannibal skrev:

> Principielt er jeg ligeglad med mærke af såvel PC som processor,
> men da dette er min første bærbare kan jeg måske få et par tips.

Det kan du sikkert i den gruppe som omhandler bærbare computere.
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.baerbar>.

(Krydspostet til dk.edb.hardware og dk.marked.privat.edb.pc).

Madsen.

Fra : Christian Hannibal

Dato : 03-10-03 14:53

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.hardware.baerbar>.
>
> (Krydspostet til dk.edb.hardware og dk.marked.privat.edb.pc).

Tak for tippet. Af en eller anden grund abonnerer min ISP ikke på netop DEN
gruppe. Men så kan man jo altid bruge Google Groups...

--
Hannibal
"Not all those who wander are lost, but all who does not wonder are lost"

Remove REMOVE to reply

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 03-10-03 22:58

Christian Hannibal wrote:

> [...]
> jeg brug for en solid bærbar at slæbe med mig. Den skal altså fungere som

Først ville jeg undersøge priniveauet i Irland.
Men det kræver nok at du ikke har noget imod et engelsk tastatur.

--
Niels

Fra : Christian Hannibal

Dato : 04-10-03 12:44

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Først ville jeg undersøge priniveauet i Irland.
> Men det kræver nok at du ikke har noget imod et engelsk tastatur.
>
> --
> Niels

Jeg skal kun være derovre i et halvt år, så jeg skal have den med hjem igen.
Satser på at købe i DK pga. garantier osv.