Kan det virklig passe?
Fra : Aragorn

Dato : 02-10-03 23:38

JEg kører med intel bundkort og P4 2.4GHz cpu

kan det virklig passe at den er ideal på 31c og ved spil 39c
Bios talne siger også ca. de samme tal. er det ikke meget lave tal?

Der sidder dvd, 120gb WDHD, CDRW, org intel cpukøler, chieftech psu, 120mm
kabinet køler!

Fra : Coach [4130]

Dato : 03-10-03 07:15

> kan det virklig passe at den er ideal på 31c og ved spil 39c

Min P4 2.53 MHz 533fsb kører ved 32c og 41c,
så det kan sagdents passe.

Mvh
Bri@n

Fra : Bernhard Ege

Dato : 03-10-03 07:56

"Aragorn" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> Bios talne siger også ca. de samme tal. er det ikke meget lave tal?
>
> Der sidder dvd, 120gb WDHD, CDRW, org intel cpukøler, chieftech psu,

Ja, en P4 kan ikke tåle at blive ret varm før den begynder at sætte
farten ned. Heldigvis er det nemt nok at holde den så kold.

mvh Bernhard

Fra : kurt lund

Dato : 03-10-03 11:46

"Aragorn" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bios talne siger også ca. de samme tal. er det ikke meget lave tal?
>
> Der sidder dvd, 120gb WDHD, CDRW, org intel cpukøler, chieftech psu, 120mm

Det kan sagtens passe, min er ofte længere nede på ideal
Det er jo ikke en AMD = brændeovn ;)

Kurt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 03-10-03 15:33

"kurt lund" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> "Aragorn" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan sagtens passe, min er ofte længere nede på ideal
> Det er jo ikke en AMD = brændeovn ;)

Nu bruger en Intel P4 jo ca. lige så meget energi (eller mere) som en
Athlon XP så hvis man skulle måle hvilken af de to cpuer bedst kunne
sidestilles med en brændeovn så er det nok P4. En P4 er blot nemmere at
køle pga af den store cpu-overflade modsat AMD's 1 kvadrat cm (ca.)
overflade så gør at man skal bruge specielle materialer for at få
fjernet varmen hurtig nok.

mvh Bernhard

Fra : Aragorn

Dato : 04-10-03 13:58

Nå ok fedt nok, jeg blev bare forbavset, da min amd tit kom tæt på de 70c