Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp hurtig
Fra : Jens Nielsen

Dato : 30-10-03 21:24

Hej Allesammen

Jeg har et problem som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med,
hurtig(inden for et par timer)
Jeg har et rundt logo der sider på en firkant. Hvordan få jeg lavet billede
helt rundt ligesom logoet??

MVH
Jens

Fra : Jane (ö)

Dato : 30-10-03 21:48

> [...]
> hurtig(inden for et par timer)
> Jeg har et rundt logo der sider på en firkant. Hvordan få jeg lavet billede

Hej Jens

I hvilket program arbejder du i?

Mvh Jane

Fra : Jens Nielsen

Dato : 30-10-03 22:02

Jeg har kun paint eller paint shop pro på min maskine.

MVH
Jens

P.S. Undskyld min dårlige formulering, men det er første gang jeg prøver
noget med grafik.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-10-03 21:49

Thu, 30 Oct 2003 21:23:34 +0100, skrev Jens Nielsen:

>Jeg har et problem som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med,
>hurtig(inden for et par timer)
>Jeg har et rundt logo der sider på en firkant. Hvordan få jeg lavet billede
>helt rundt ligesom logoet??

Ikke forstået? men det er vel noget med at du har f.eks. en blå cirkel
med noget krimskrams inden i. Hjørnerne uden for cirklen er hvide,
eller noget i den retning?

Og nu vil du gerne have det sat ind et andet sted og hvis ikke den
baggrund er hvis, ser det dumt ud, right?

Marker det cirkelrunde logo, kopier og vælg File > New og definer dit
nye dokument med transparent baggrund og paste logoet ind der. Gem som
GIF eller PNG, der kan have transparens, eller naturligvis i
Photoshops eget format PSD.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-10-03 21:58

On Thu, 30 Oct 2003 21:48:43 +0100, Kurt Hansen
<kurt@FJERNDETTEtowle.dk> wrote:

> [...]
>nye dokument med transparent baggrund og paste logoet ind der. Gem som
>GIF eller PNG, der kan have transparens, eller naturligvis i

Og hvoraf slutter du at Jens har Photoshop? Det skrev han vist ikke
noget om, ligesom han heller ikke gad formulere en sigende emnelinje.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 30-10-03 22:13

On Thu, 30 Oct 2003 21:23:34 +0100, "Jens Nielsen"
<Disney_DK@FJERNhotmail.com> wrote:

>Jeg har et rundt logo der sider på en firkant. Hvordan få jeg lavet billede
>helt rundt ligesom logoet??

Ved at gøre firkanten gennemsigtig.
Prøv at vælge File/export/gif optimizer

Hilsen emj
--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Jens Nielsen

Dato : 30-10-03 22:35

Det syntes jeg ikke lige at jeg kan finde ud af.

Fra : emj

Dato : 30-10-03 22:50

On Thu, 30 Oct 2003 22:34:44 +0100, "Jens Nielsen"
<Disney_DK@FJERNhotmail.com> wrote:

>Det syntes jeg ikke lige at jeg kan finde ud af.

jamen det er altså vejen frem
Hvad svært er der i det?
Der er endda en wizard der fører dig igennem.
Hilsen emj
--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Jens Nielsen

Dato : 30-10-03 22:56

I hvilke program?

Fra : emj

Dato : 30-10-03 23:17

On Thu, 30 Oct 2003 22:55:47 +0100, "Jens Nielsen"
<Disney_DK@FJERNhotmail.com> wrote:

>I hvilke program?

Paint Shop Pro, som du siger du bruger.
Hvis det er en meget gammel version er fremgangsmåden anderledes.
Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Jens Nielsen

Dato : 30-10-03 23:22

Så må jeg hvis havde et gamle program.
For det kan jeg ikke finde, elles er det bare mig.
Men jeg undskylder for ulejligheden.

MVH
Jens

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 31-10-03 08:38

> [...]
> hurtig(inden for et par timer)
> Jeg har et rundt logo der sider på en firkant. Hvordan få jeg lavet

Hej alle.

Så mange svar, og der var ikke nogen rigtig løsning, som jeg syntes der
kunne bruges, selvfølgelig er det væsentlig hvilke program der bruges, men
alligevel, det er lige som når en politikker får stillet et spørgsmål, så
kommer der heller ikke noget svar, kun em masse udenomssnak.

K.J.

Fra : Thomas²°°³

Dato : 31-10-03 09:29

"Kurt E. Jensen" <haku@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel, det er lige som når en politikker får stillet et spørgsmål, så
> kommer der heller ikke noget svar, kun em masse udenomssnak.

Det er svært at lave en æggekage uden æg - ud fra de sparsomme oplysninger
der blev lokket ud af manden, så synes jeg da han fik en ok hjælp. Hjælpen
kunne være bedre, hvis han fortalte lidt mere præcist. Godtnok sidder der
nogle meget kompetente mennsker i denne gruppe, men de er nærmest ovre i det
okkulte, hvis der skal gives hjælp inden for et par timer, uden mere præcis
beskrivelse.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : KR

Dato : 31-10-03 09:43

"Jens Nielsen" skrev
> Jeg har et rundt logo der sider på en firkant. Hvordan få jeg lavet billede
> helt rundt ligesom logoet??

Hvis du i Paint Shop Pro kan komme til at markere det runde
logo, så der kommer dansende myrer rundt om, så skal du
derefter klikke på: Copy og derefter Paste New Image.
Så har du et nyt billede med kun det runde logo i. Jeg ville
selv i første omgang gemme billedet som
PaintShopPro Image (*.psp*.jsl.*.pfr.*.tub)
Derefter ville jeg åbne billedet i Animation Shop og straks
gemme den som en CompuServe Graphics Interchange (*.gif)
Det gør at baggrunden rundt om logoet er totalt
gennemsigtigt.
--
Mvh. KR

Fra : emj

Dato : 31-10-03 11:26

On Fri, 31 Oct 2003 09:42:55 +0100, "KR" <nospam@no_spam.xx> wrote:

>Derefter ville jeg åbne billedet i Animation Shop og straks
>gemme den som en CompuServe Graphics Interchange (*.gif)
>Det gør at baggrunden rundt om logoet er totalt
>gennemsigtigt.

Det var da en kreativ løsning. Jeg har aldrig tænkt på at bruge
AnimationShop til det formål )
Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : KR

Dato : 31-10-03 18:42

"emj" skrev
> Det var da en kreativ løsning. Jeg har aldrig tænkt på at bruge
> AnimationShop til det formål )

Jeg kan godt forstå din reaktion
Jeg synes, at det er den hurtigste måde at få en gennemsigtig
baggrund på. Jeg ved godt, at det kan gøres i PSP, men hvis
jeg gemmer som CompuServe-gif i PSP, bliver baggrunden hvid,
medmindre jeg da gør noget for at forhindre det. Jeg ved godt,
det kan gøres i PSP, men jeg foretrækker denne lille omvej gennem
Animation Shop, det giver altid en perfekt gennemsigtig baggrund.
--
Mvh. KR

Fra : emj

Dato : 31-10-03 19:59

On Fri, 31 Oct 2003 18:41:56 +0100, "KR" <nospam@no_spam.xx> wrote:

>Jeg kan godt forstå din reaktion
>Jeg synes, at det er den hurtigste måde at få en gennemsigtig
>baggrund på.

Ja, det er det da.

>Jeg ved godt, at det kan gøres i PSP, men hvis
>jeg gemmer som CompuServe-gif i PSP, bliver baggrunden hvid,
>medmindre jeg da gør noget for at forhindre det.

Ja, det er klart.
Det er nu meget enkelt at lave transparente baggrunde eller områder i
PSP og jeg tvivler nok på, at jeg selv vil bruge animation shop.

> Jeg ved godt,
>det kan gøres i PSP, men jeg foretrækker denne lille omvej gennem
>Animation Shop, det giver altid en perfekt gennemsigtig baggrund.

Jeg har så sjældent brug for at lave gennemsigtige baggrunde, men vil
da afprøve mulighederne på et tidspunkt, når jeg er i legehumør
Hilslen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/