Andet multimedie
bentjuul 3670
Åbning *.ai filer...
Fra : Magnus

Dato : 26-10-03 10:23

Hvordan åbner jeg nogle logoer som er i *.ai format da jeg skal lave dem til
små billeder i gif til en hjemmeside?

Jeg har Psp8 men det vil ikke kendes til filerne.

/Magnus

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-10-03 10:35

Magnus skrev:

> Hvordan åbner jeg nogle logoer som er i *.ai format da jeg skal lave
> dem til små billeder i gif til en hjemmeside?

Det er Adobe Illustratorfiler. Du kan muligvis også åbne dem i CorelDraw.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-10-03 11:49

Sun, 26 Oct 2003 10:35:06 +0100, skrev Kurt Lund:

>Det er Adobe Illustratorfiler. Du kan muligvis også åbne dem i CorelDraw.

Ja, eller Adobe Illustrator

Vedkommende har Psp8 og det er vel Paintshop Pro? Jeg har ikke
voldsomt meget forstand på de dele, men jeg ville prøve at omdøbe *.ai
til *.eps og importere dem som sådanne og se hvad der sker. Ingen
garanti herfra

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Kurt Lund

Dato : 26-10-03 12:59

Kurt Hansen skrev:

> Det er Adobe Illustratorfiler. Du kan muligvis også åbne dem i
>
> Ja, eller Adobe Illustrator

Overså du mit "også"?

> [...]
> voldsomt meget forstand på de dele, men jeg ville prøve at omdøbe *.ai
> til *.eps og importere dem som sådanne og se hvad der sker. Ingen

Det har jeg med held prøvet nogle gange, men som du skriver er det ikke
altid det lykkes.

Fra : hcma

Dato : 27-10-03 12:10

"Magnus" <arnason(fjern)@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> små billeder i gif til en hjemmeside?
>
> Jeg har Psp8 men det vil ikke kendes til filerne.

XnView kan åbne dem: http://www.xnview.com
m v h
hc

Fra : Mette_Dyhr

Dato : 08-11-03 11:35

"Magnus" skrev d. 26-10-03 10:23 dette indlæg :
> [...]
dem til
> små billeder i gif til en hjemmeside?
>
> Jeg har Psp8 men det vil ikke kendes til filerne.

Du kan åbne og konvertere .ai filer i PhotoShop (hvis du har det
program).

Mette

http://www.kandu.dk/