Andet multimedie
bentjuul 3670
Billeddatabase, hvad skal man vælge
Fra : Martin Helbo

Dato : 23-10-03 22:25

Hej

Jeg skal til i gang med at indeksere en større billedsamling. Men inden jeg
går i gang vil jeg være sikker på at jeg vælger den rigtige metode.

Det som jeg skal kunne:
1) Tilføje keywords til de enkelte billeder, disse kan evt. gemmes i en
database, men der skal være mulighed for backup osv.
2) Søge på disse keywords
3) Ændre/tilføje keywords i Photoshop (7)

Jeg har prøvet Acdsee og Cumulus.

Acdsee er ikke meget for at samarbejde med photoshop, tilgengæld er det nemt
at tilføje og søge på keywords. Men det lader ikke til at de keywords man
tilføjer hænger særlig godt ved ens billeder, efter en geninstallering er
tidligere keywords forsvundet.

Cumulus kan se de keywords jeg har tilføjet i Ps, men det fungerer åbenbart
ikke den anden vej. tilgengæld kan jeg stadig se tidligere tilføjede
keywords vedhjælp af deres katalog, det er meget smart.
Men jeg synes søgningen er mere besværlig end i acdsee.

Jeg har ikke prøvet andet end disse programmer.
Er der nogen der kan anbefale andre, eller fortælle mig om dem jeg har
prøvet kan mere end jeg først har troet?

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : emj

Dato : 23-10-03 22:49

On Thu, 23 Oct 2003 23:25:20 +0200, "Martin Helbo"
<helboFJERN@thedude.dk> wrote:

> [...]
>database, men der skal være mulighed for backup osv.
>2) Søge på disse keywords
>3) Ændre/tilføje keywords i Photoshop (7)

Adobes PhotoShop Album

Keywords skal dog tilføjes i Adobes PhotoShop Album

Det er meget let at katalogiserer store mængder billeder.
Programmet kan en masse andre gode ting og kan anbefales.
Hilsen emj

--
http://home2.inet.tele.dk/elje/galleri/

Fra : Ukendt