Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign -> Følge billedets omrids
Fra : Misser007

Dato : 21-10-03 07:53

Hej experter

Jeg har et indesign dokument, hvor A4 siderne er lang ned, og på den ene
side har jeg to stk. TIFF billeder, med trans. baggrund. Det jeg gerne vil
have er, at når jeg skriver i et tekstfelt/ramme, at teksten så ikke skrives
hen over billederne. Hvordan gør jeg det??

Det kan bruges mange steder, så det er meget rart at vide, hvordan jeg får
det til det.

På forhånd tak for hjælpen.

Andre fif's til tekstfelter og billeder modtages også gerne

Hilsen Trine

Fra : Thomas²°°³

Dato : 21-10-03 09:03

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skrives
> hen over billederne. Hvordan gør jeg det??

Text wrap er den funktion du leder efter. Window -> Text Wrap.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Villy Erichsen

Dato : 21-10-03 09:17

In article <3f94d7ed$0$54855$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Misser007
<misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> wrote:

> [...]
> hen over billederne. Hvordan gør jeg det??
>
> Det kan bruges mange steder, så det er meget rart at vide, hvordan jeg får

Vindue menuen (Windows) figursats (tex twrap)
Klik i feltet med en cirkel i midten og streger rundt om.
Gå dernæst i objekt menuen - fritlægningskurve (Clipping path) -
indstil så det passer dig med afstand til billedet.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Misser007

Dato : 21-10-03 09:24

> [...]
> Gå dernæst i objekt menuen - fritlægningskurve (Clipping path) -
> indstil så det passer dig med afstand til billedet.

Oooooh, tak! Det var lige sådan noget jeg ledte efter. 1000 tak.

Trine