Andet multimedie
bentjuul 3670
Let InDesign spørgsmål
Fra : Storm

Dato : 15-10-03 13:02

Jeg vil ændre sidestørrelsen på et InDesign dokumnet i document setup
fra 2000 mm til 1500 mm f.eks.
Jeg kan ikke få den til kun at beskære dokumentet i bagkanten (højre).
Jeg prøver aller variater af udgangspunkt i transform paletten, og jeg
kan ikke finde det i hjælp.
Der er mange lag og guides som jeg gerne vil holde fast i det indbyrdes
forhold det er, så jeg synes ikke det er en løsning at beskære og
derefter flytte elementerne. Nu stresser jeg over det. Nogen hjælp?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : B. Smalbro

Dato : 15-10-03 14:52

Nu stresser jeg over det. Nogen hjælp?

- en lang travetur i det gode vejr og en kop Cappucino ved en velvalgt
café...?

Kh
Bjørn, der altid har et godt råd.

Fra : Storm

Dato : 15-10-03 15:08

B. Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> Nu stresser jeg over det. Nogen hjælp?
>
> - en lang travetur i det gode vejr og en kop Cappucino ved en velvalgt
> café...?

Jeg beskærer pdf'en - men løsningen har jeg ikke fundet.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-10-03 22:13

Storm skrev:

> Jeg kan ikke få den til kun at beskære dokumentet i bagkanten
> (højre). Jeg prøver aller variater af udgangspunkt i transform
> paletten, og jeg kan ikke finde det i hjælp.

Det undrer mig at den ikke som standard ændrer det i bagkanten for
det gør den her. Hvis jeg f.eks. opretter et dokument på 2000 mm i
bredden og fylder det med tekst og billeder, hvorefter jeg ændrer
bredden til 1500 mm, så bliver de 500 mm kappet af i højre side hvis
der er flueben i 'Facing Pages'. Hvis der ikke er flueben i 'Facing
Pages', så centrerer den layoutet så der bliver kappet 250 mm i hver
side. Det indbyrdes forhold imellem tekst og billeder ændres ikke
hvis Layout Adjustments i Layout-menuen ikke er slået til.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 16-10-03 08:10

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> bredden og fylder det med tekst og billeder, hvorefter jeg ændrer
> bredden til 1500 mm, så bliver de 500 mm kappet af i højre side hvis

Jamen det var der jo ikke

> [...]
> der bliver kappet 250 mm i hver side. Det indbyrdes forhold imellem tekst
> og billeder ændres ikke hvis Layout Adjustments i Layout-menuen ikke er

Sådan var det.

Madsen jeg elsker dine svar - nu kan jeg glad levere til tryk.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-10-03 13:54

Storm skrev:

[Flueben i 'Facing Pages'].

> Jamen det var der jo ikke

Nå ok.

> Madsen jeg elsker dine svar - nu kan jeg glad levere til tryk.

Ikke så ringe endda. Jeg har det ikke godt med at du stresser i
hvert tilfælde. :)

Madsen.