Andet multimedie
bentjuul 3670
Tekst med sort kant og bløde buer, hvordan~
Fra : Jakob

Dato : 11-10-03 17:41

Hej

Jeg prøver at lave noget grafik til en hjemmeside men kan ikke rigtigt
få det til at funge da jeg ikke har rodet så meget med det før.

Jeg vil gerne lave noget i stil med WWW.lynda.com specielt vil jeg gerne
lave noget tekst der minder om "education by creative professionals" i
den øverste bjælke, tyk hvid font med sort kant.

Derudover vil jeg gerne vide hvordan jeg nemmest laver en bjælke ala den
hun har brugt foroven med den elegant svungne underside ??

Jeg har photoshop og illustrator til min rådighed men vil helst lave det
i photoshop

Hygge

Jakob

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-10-03 18:14

Jakob skrev:

> Jeg vil gerne lave noget i stil med WWW.lynda.com specielt vil jeg
> gerne lave noget tekst der minder om "education by creative
> professionals" i den øverste bjælke, tyk hvid font med sort kant.

Stroke / optegn langs markering.

> Derudover vil jeg gerne vide hvordan jeg nemmest laver en bjælke ala
> den hun har brugt foroven med den elegant svungne underside ??

Kurveværktøjet.

> Jeg har photoshop og illustrator til min rådighed men vil helst lave
> det i photoshop

Hvorfor har du så ikke sat dig ind i, hvordan de mest elementære
værktøjer virker? Programmet er da ellers dyrt nok.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : kjaer

Dato : 11-10-03 21:33

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse news:3f8840c1$0$30087>
> Hvorfor har du så ikke sat dig ind i, hvordan de mest elementære
> værktøjer virker? Programmet er da ellers dyrt nok.
>
> --
Penge er da ikke noget problem!

Fra : Jakob

Dato : 12-10-03 10:21

> Stroke / optegn langs markering.

Ok det vil jeg kigge på

> Kurveværktøjet.

> Hvorfor har du så ikke sat dig ind i, hvordan de mest elementære
> værktøjer virker? Programmet er da ellers dyrt nok.

Et mærkeligt spørgsmål, man skal da starte et sted hvilket vel egentlig
er eksistensberetigelsen for nyhedsgrupper som denne. Og hvad fa.... har
prisen med noget at gøre, kan da finde masser af sharewareprogrammer der
ikke er til at finde ud af. Hvis alle satte sig 100 % ind i de
programmer man har mulighed for at bruge i forskellige sammenhænge var
der vel ikke noget at være i tvivl om.

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 11-10-03 19:44

Jakob <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
> hun har brugt foroven med den elegant svungne underside ??
>
> Jeg har photoshop og illustrator til min rådighed men vil helst lave det

Hvis du har en mail, sender jeg dig en prøve - hvis det så er dét, du
mener, fortæller jeg dig hvordan.......OK?
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Jakob

Dato : 12-10-03 10:24

> Hvis du har en mail, sender jeg dig en prøve - hvis det så er dét, du
> mener, fortæller jeg dig hvordan.......OK?
> M.

Meget fint, jeg har sendt dig en mail

MVH

Jakob

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-10-03 11:57

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har photoshop og illustrator til min rådighed men vil helst lave det
> i photoshop

Det er ellers meget nemmere i Illustrator
En tekst med hvid som fyld farve og sort som stroke farve. Så kan du justere
strokebredden til det passer med skriftstørrelsen.

/Per

Fra : Jakob

Dato : 13-10-03 17:13

> Det er ellers meget nemmere i Illustrator
> En tekst med hvid som fyld farve og sort som stroke farve. Så kan du justere
> strokebredden til det passer med skriftstørrelsen.

OK, tak for tippet, det vil jeg prøve. Har du et bud på hvordan en
topbjælke som den der er på siden kan laves i illustrator, selve formen
mener jeg ??

Hygge

Jakob

Fra : Per Christoffersen

Dato : 14-10-03 08:37

> OK, tak for tippet, det vil jeg prøve. Har du et bud på hvordan en
> topbjælke som den der er på siden kan laves i illustrator, selve formen
> mener jeg ??

Ja det har jeg da. Pen-værktøjet er det rigtige til det. Hvis du ikke har
erfaring med det, så skal du nok lige kigge lidt i manualen eller Hjælp
først, - grundlæggende går det ud på at sætte punkter, som så bliver
forbundet med streger.
Du kan jo tage et screendump af Lyndas side, så du kan tegne oven på det som
øvelse. I den endelige udgave ville jeg nok lave en bue der var lidt mere
svungen ovre til venstre. Den Lynda har er ærlig talt lidt flad og kedelig.

/Per

Fra : Jakob

Dato : 14-10-03 19:43

Lyndas side, så du kan tegne oven på det som
> øvelse. I den endelige udgave ville jeg nok lave en bue der var lidt mere
> svungen ovre til venstre. Den Lynda har er ærlig talt lidt flad og kedelig.

Tak for det, det vil jeg skrive mig bag øret

MVH

Jakob