Andet multimedie
bentjuul 3670
Gennemsigtig baggrund i jpg-billede, Photo~
Fra : Lars Hjortø

Dato : 09-10-03 19:04

Hej med jer.

Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg har brug for at baggrunden i et
jpg-billede er gennemsigtig. Kan man det i Photoshop? Jeg kan sagtens få det
til at virke i GIF, men hvorfor ikke i JPG? Hvad gør jeg forkert?

Venlig hilsen Lars.

--
Fjern nospam fra min mailadresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-03 19:24

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.tele.dk> skrev :

>Jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg har brug for at baggrunden i et
>jpg-billede er gennemsigtig. Kan man det i Photoshop? Jeg kan sagtens få det
>til at virke i GIF, men hvorfor ikke i JPG?

Det er ikke muligt, *.jpg understøtter ikke gennemsigtighed.

>Hvad gør jeg forkert?

Ikke noget.

Kun *.gif og *.png understøtter gennemsigtighed.

Ved brug ad *.png på hjemmesider er der dog det problem, at IE
ikke understøtter gennemsigtighed i *.png, andre browsere gør.
--
Knud

Fra : Lars Hjortø

Dato : 09-10-03 19:28

Hej Knud

Øv, det var ikke lige det svar jeg havde håbet, men det er der så ikke noget
at gøre ved....

Alligevel tak for et hurtigt svar.... Venlig hilsen Lars.

Fra : emj

Dato : 09-10-03 20:50

On Thu, 9 Oct 2003 20:28:29 +0200, "Lars Hjortø"
<lars.hjortoe@nospam.tele.dk> wrote:

>Øv, det var ikke lige det svar jeg havde håbet, men det er der så ikke noget
>at gøre ved....

Nja, du kan jo prøve at lave baggrunden på dit JPG-billede i
Photoshop, så den er mage til baggrunden på din hjemmeside.
Hilsen emj