Andet multimedie
bentjuul 3670
God nyt omkring Adobe CS
Fra : Stefan

Dato : 08-10-03 22:22

Hej

Jeg ved ikke om I har hørt det, men jeg snakkede med Computerstore idag
omkring den nye Adobe CS. Det er muligt at opgradere til hele premium pakken
(Photoshop/Illustrator/Indesign/Golive/Acrobat 6 pro og version cue) fra
eks. photoshop (uanset version) for den sølle sum af 6400,-+moms. Det er sgu
da til at forholde sig til!

Stef

Fra : Thomas²°°³

Dato : 09-10-03 11:57

"Stefan" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Photoshop/Illustrator/Indesign/Golive/Acrobat 6 pro og version cue) fra
> eks. photoshop (uanset version) for den sølle sum af 6400,-+moms. Det er

Jep, men så er du også gift med premiumpakken og får ingen manualer til dine
programmer - kun en enkelt manual omkring integrationen mellem programmerne
i pakken.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 09-10-03 15:22

> Jep, men så er du også gift med premiumpakken og får ingen manualer til dine
> programmer - kun en enkelt manual omkring integrationen mellem programmerne
> i pakken.

Så er der jo et godt argument for at få lov til at komme på kursus!

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-03 16:29

Stefan Jacobsen <stefware@email.dk> wrote:

> Så er der jo et godt argument for at få lov til at komme på kursus!

Stand alone programmernes opgraderinger ligger på omkring 12/1300 kr.
stk.
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-10-03 17:14

Stefan skrev:

> [...]
> pro og version cue) fra eks. photoshop (uanset version) for den
> sølle sum af 6400,-+moms. Det er sgu da til at forholde sig til!

Der er bare noget ved deres prispolitik som undrer mig.
Jeg kan f.eks. fortælle at jeg købte Design Collection(*) for lidt
over et år siden og gav næsten 11.000 kr. for den. Senere har jeg
købt en opgradering til Acrobat 6 Pro til omkring 1400 kr.

En person som måske kun har købt Photoshop 3 på en online-aktion til
et par hundrede kroner har altså mulighed for at få CS Premium med
Photoshop, InDesign, Illustrator, Golive, Acrobat og Version Cue til
6400 + moms, men jeg får ingen fordele af at have købt en Design
Collection for omkring et år siden og senere en Acrobat 6-opgradering.
Jeg skal så vidt jeg kan forstå også give 6400 + moms for en CS-
opgradering. Det synes jeg egentlig er for dårligt, eller er det bare
mig der er vanskelig?

(*) InDesign 2, Acrobat 5, Photoshop 7 og Illustrator 10.

Madsen.

Fra : Stefan

Dato : 09-10-03 18:48

> Jeg skal så vidt jeg kan forstå også give 6400 + moms for en CS-
> opgradering. Det synes jeg egentlig er for dårligt, eller er det bare
> mig der er vanskelig?

Det er klart man kan føle sig lidt snydt, det er jo lige som at se sin nye
bil efter 3 måneder til 1K mindre. Men jeg tror det er for at efterkomme et
krav der længe har været om at man netop kunne opgradere hele pakker og ikke
kun stand alone, samt for at forsøge at slå QXP helt ihjel. Nu er der jo
ikke noget (økonomisk) det der skulle hindre en i et skift til IND.

Stef

Fra : Storm

Dato : 09-10-03 21:27

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> over et år siden og gav næsten 11.000 kr. for den. Senere har jeg
> købt en opgradering til Acrobat 6 Pro til omkring 1400 kr.

Jeg sidder nu og kæmper med:

<http://www.adobe.dk/support/main.html>

Læs om gratis opgradering. Mit problem er bare at når jeg registrerer
online får jeg svar at der er problemer med mit registreringsnummer (og
det er jeg helt sikker på at der ikke er) og så skal jeg kontakte Adobe
og her kan jeg kun finde en mulighed for at ringe til dem, ikke nogen
mail. Jeg bliver sindssyg af al den tid man spilder på sådan noget.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-10-03 21:42

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) skrev :

> [...]
>det er jeg helt sikker på at der ikke er) og så skal jeg kontakte Adobe
>og her kan jeg kun finde en mulighed for at ringe til dem, ikke nogen

På siden står der da en mailadresse, nordic-custserv@adobe.com,
kan den ikke bruges?

Godt nok ikke til egentlig support, men adressen står da under
registrering.
--
Knud

Fra : Storm

Dato : 09-10-03 21:48

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

> På siden står der da en mailadresse, nordic-custserv@adobe.com,
> kan den ikke bruges?
>
> Godt nok ikke til egentlig support, men adressen står da under
> registrering.

Tak skal du have. Den side var jo ikke den, der kom frem da jeg
registrerede mig, det var jo us sider. Jeg fandt den danske frem på
grund af de gratis opdateringsmuligheder, så jeg tænkte ikke i de baner
der. De får en mail, håber ikke det er for sent.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 10-10-03 20:10

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> [...]
> grund af de gratis opdateringsmuligheder, så jeg tænkte ikke i de baner
> der. De får en mail, håber ikke det er for sent.

Jeg har i dag fået kontakt til Adobe (norsk), som fortalte at deres
server online-registrering var helt død og nede, og at det skulle være
årsagen til mine problemer. Serveren ville være oppe igen imorgen
lørdag.
Og - har man en faktura dateret efter 29. september 2003 på nogen af de
Adobe programmer der indgår i cs pakken, får man en gratis opgradering,
hvis man henvender sig inden 1. januar 2004.
Lidt snæver datering må man sige, men det redder lige præcis os en
gratis opdatering på 3 Adobeprogrammer. Nu må vi se om det så også
holder i praksis.
(De burde give os en cs-pakke hver

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-10-03 22:49

Stefan skrev:

> Det er klart man kan føle sig lidt snydt, det er jo lige som at se
> sin nye bil efter 3 måneder til 1K mindre.

Hvis vi absolut skal bruge en bilanalogi så sammenligner jeg det
nærmest med at jeg køber en af de store BMW'er til en million, bare
for at tage et rundt tal. Ca. 1 år efter kommer der en nyere model
som man har mulighed for at "opgradere" til hvis man i forvejen har
en BMW og betaler en halv million, men det er uanset hvor ny eller
gammel en BMW man sidder med i forvejen.
I stedet for at købe den store model til en million, så kunne jeg
have nøjes med at købe en rustbunke til 5000 nede hos den lokale
bilpusher og så læne mig tilbage og vente på at opgradere den til
topmodellen for en halv million et år senere.

> Men jeg tror det er for at efterkomme et krav der længe har været
> om at man netop kunne opgradere hele pakker og ikke kun stand
> alone,

Ja, det er det måske. Der ligger sikkert mange spekulationer bag.

> samt for at forsøge at slå QXP helt ihjel. Nu er der jo ikke noget
> (økonomisk) det der skulle hindre en i et skift til IND.

InDesign har altid været væsentlig billigere end QXP, så jeg tror
nu ikke at det er derfor at de har valgt den prispolitik, men jeg
ved det ikke. Jeg synes bare at det er lidt uretfærdigt. Dog husker
jeg pludselig noget med et pointsystem som Adobe indførte for et
stykke tid siden. Måske man lige skulle bruge lidt tid på at finde
ud af om det kan give nogle fordele, hvis det stadig eksisterer...

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-10-03 20:17

Storm skrev:

> Lidt snæver datering må man sige, men det redder lige præcis os en
> gratis opdatering på 3 Adobeprogrammer.

Heldige asen.

> Nu må vi se om det så også holder i praksis.

Mon ikke at det gør.

> (De burde give os en cs-pakke hver

Enig. :)

Madsen.

Fra : Morten Lind

Dato : 11-10-03 12:15

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Heldige asen.

> Mon ikke at det gør.

> Enig. :)

Hmm.....jeg har luret lidt på de/den opgraderinger/opgradering og
umiddelbart - kun umiddelbart - kan jeg ikke lige se en grund til at
opgradere, medmindre man skal have en G5......

Men jeg har måske ikke set ordentlig efter?

Naturligvis forbedrer det arbejdsprocessen, at værktøjer og paletter nu
standardiseres, men hvis man er vant til programmerne enkeltvis - som
jeg er - tror jeg, det ikke er dét, der er det vigtigste.......?

Så jeg vil ikke opgradere foreløbig. Iøvrigt er stand-alone
opgraderingerne en udskrivning på næsten 2000,- pr. program, så
deeeeeet)))))))
PLUS 30.000 for en G5 + 4000,- for mere RAM i den nye G5 + 30.000,- for
den HD TFT 30"skærm, der snart kommer + + + +så
deeeeettttt..........kommer til at vente)

God week-end og høstuge fra
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Storm

Dato : 14-10-03 08:04

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> opgradere, medmindre man skal have en G5......
>
> Men jeg har måske ikke set ordentlig efter?

Udover hvad madsen skriver: med hensyn til Illustrator skulle der bl.a.
være en væsentligt forbedret vektoriserings-facilitet - og streamline er
ikke/kommer ikke? ikke til OS X.

Jeg synes det er kanon ærgerligt at skulle starte op med InDesign 2, når
man ved, at der er kommet en 3 som alt andet lige _må_ have rettet nogle
irritationsmomenter.

Det er trods alt noget af en udskrivning at købe nye programmer, f.eks.
5 InDesign licenser.
Så føler jeg mig snydt hvis man ikke får det nyeste og bedste når man
netop har købt 3 dage før.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-03 08:45

> [...]

> 5 InDesign licenser.
> Så føler jeg mig snydt hvis man ikke får det nyeste og bedste når man

Fuldstændig enig, Nina.....og jeg ville da også gerne opgradere, men jeg
har jo lige købt Acrobat6PRO, så den skal jeg ikke bruge, og GoLive er
ikke med i nogle af pakkerne, hvilket betyder, at jeg skal ha´ dem
enkeltvis - og det bliver en udskrivning på 1500,- til 2000,- til fire
programmer....Illustrator, InDesign, Photoshop og GoLive........penge,
jeg ikke lige har
M., der nok vil prioritere Illustrator og InDesign?????
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Storm

Dato : 14-10-03 09:09

> [...]

> Fuldstændig enig, Nina.....og jeg ville da også gerne opgradere, men jeg
> har jo lige købt Acrobat6PRO, så den skal jeg ikke bruge, og GoLive er

Jo GoLive er da med i cs pakken.

Undskyld et lidt fortravlet svar

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 14-10-03 09:47

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Jo GoLive er da med i cs pakken.
>
> Undskyld et lidt fortravlet svar

Nina altså....Ja, men så får jeg jo også Acrobaten, ikk´? Og det er ikke
meningen
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 11-10-03 21:56

Morten Lind skrev:

> [...]
> opgradere, medmindre man skal have en G5......
>
> Men jeg har måske ikke set ordentlig efter?

Bare det at kunne definere sine egne genveje har jeg ventet på i
årevis. Det kan man nu endelig i Photoshop CS.

Jeg har længe undret mig over hvorfor man ikke kan se et histogram
over toneomfanget i billedet inde i Kurver (Curves) på samme måde
som man kan det i Niveauer (Levels). Det kan man tilsyneladende i
Photoshop CS.

Det har ofte undret mig at man ikke kan bestemme at et nyt dokument
skal oprettes i f.eks. sRGB selvom man kører med f.eks. AdobeRGB
som arbejdsrum. Det kan man i Photoshop CS.

Jeg har længe været irriteret over begrænsningerne i 16-bit-mode.
Nu kan man efter sigende stort set det samme i 16-bit-mode som man
kan i 8-bit.

Resten af nyhederne i Photoshop CS er umiddelbart ikke noget jeg
mener at have behov for, men ovenstående er ret store forbedringer
efter min mening. Væsentlig større forbedringer end fra version 6
til 7 f.eks.

Nyhederne i InDesign og Illustrator har jeg ikke kigget nærmere på
endnu, men jeg bed mærke i at Illustrator har fået en funktion som
minder om det Adobe Dimension kan lave. Alene det er nok til at
jeg også godt kunne tænke mig at rode lidt med Illustrator CS. :)

> PLUS 30.000 for en G5 + 4000,- for mere RAM i den nye G5 +
> 30.000,- for den HD TFT 30"skærm, der snart kommer + + + +så
> deeeeettttt..........kommer til at vente)

Ja, man ender med at blive ruineret hvis man ikke passer på. :)

Madsen.